Pages

19 July 2011

~Pasal Surat Cinta dari MOF~

Adeh.
Dapat surat 'cinta' dari MOF last week.
Hah. Sapa yg buat housing loan ngan MOF pastinya bisa ngerti apa maksud surat cinta dari MOF itew.
Ya.. benerrr....
Surat APG. Iyaa... sebutan nya harus benerr... bkn APC, tp APG yah.
Apa itu APG? 
Arahan Potongan Gaji.

Ha.. tersedak kau di situ.

Bisa lihat ngak pemotongannya bermula bila?? Dan akhirannya adalah Sept 2041. Ce kira, ce kira time tu umo aku berapa. Haha. Kalo ikut pencen wajib - 58thn - aku ada 4 thn lagi lps pencen tu baru abis bayau. Haha. Giler lama. Tp takpe la. Pencen sok, dpt gratuiti kan, habis kan je la bayau. Huuhaii..

Ya... mmg bagus skali. Kok nya bulan itu kan guwe pergi liburan. Bulan itu lah pertama tamanya gaji guwe sudah mula dipotong. Yang 360 tu bkn jumlah potongan ya.. itu tempoh bulan yg harus dipotong. 360 bulan. Bahahahahah.

Hurm.

Mmg tersedak sket la nak mulakan life dgn potongan gaji ni. Lebih half jugak la setelah ditolak lagi utang piutang lelain spti PTPTN (bluekk... tak abis bayau lagi..fadan hukee.. hihi), keta, CC.

Mujur takde gatai2 tangan, gedik2 nak beli air-tix utk next year.
Pas ni mmg takde dah la citer Cuti Cuti Pnstoberi gamaknya kan.
Sedihnya. Byk lagi tpt tak pegi ni. Cane ni. Alahai ni.

Eh. Tp my dear pujuk gak. 
'tkpe..nati kita gi la cuti dkt2 je. PD ke Bagan Lalang ke'
Wah..tetiba mata kembali bersinar-sinar.  Mau tak dia pujuk cenggitu, sbb dia tau la pangai 'osmet' dia ni. Kalo takde bercuti cuti mcm ayam berak kapur je kekdahnya.
Sbb tu la thn ni aku target-sblm cuti sekolah, every each mth ada dok hotel/jalan2. Dan tercapai (cuma April tu mcm bz, tk smpat, yg lain.. mmg tercapai KPI. Huhu)
Dan nxt year, aku da bersedia dok ter cogok dlm 'mansion ataih kayangan' aku tu je.
Tkpe la. Nati aku suh la Desigva tu design kan bilik aku cam bilik hotel :(

Agak2 berapa lama la aku nak neutral kan keadaan  ini eh?? Hurmm... tetiba rasa mcm takut je nak hadapi, tau je la aku ni. Shopping da kurang sket, tp berjalan2/bercuti2 tu mmg tak bleh tinggal lah. Uhukss. Tp Insyaallah..oke kut.

Aku pegang satu je, jgn berkira dgn rezeki (gaji) dan Insyallah, rezeki kita pun takkan berkira dgn kita.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign