Pages

27 July 2011

~Pasal Guru Sandaran Diserap~

Kredit : Berita Harian
Wah..berita baik utk GSTT ni.
Syoknya dpt diserap terus jadi cikgu.
Dan aku pun tumpang gembira kerana aku pernah jadi sebahagian dari mereka ini 8 tahun lalu. Eh. Lama giler dah yer. Rasa mcm baru.
Aku jadi GSTT tahun 2003. Sebaik tamat belajar trus mohon, trus dapat utk kontrak setahun. Dari Feb 2003 - Disember 2003.  Cuti sekolah pun gaji dibayar. Hihi. 

Dan kalo aku terus jadi GSTT tentu rezekinya jadi cikgu jugak kan.
Tp dah namanya dah tertulis rezeki aku bukan utk mengajar. Maka cukup setahun je aku bergelar cikgu.
Aku kata kat my dear, kalo aku terus jadi cikgu, entah kat mana kita jumpa kan.
Sbb nya, jodoh tu mmg da ditentukan sejak azali kan. Kira walo aku tak kije sini pun, aku kawen gak ngan dia.
My dear kata "jumpa awak time saya outstation ke Kuala Kangsar lah". Haha.
Ada berkemungkinan jugak. Sejarah akan bertukar kalo rezekinya aku menjadi cikgu. Hihi.

Satu pengalaman yg bes sebenarnya.
Tambahan pula mengajar kat sekolah yg kita pernah menimba ilmu selama 6 tahun di situ.

Tp cuba tgk perenggan last sekali tu -
Mereka juga harus bersedia ditempatkan di sebarang kawasan yang diperlukan mereka bertugas di seluruh negara, katanya

Takde masalah kot menda ni. Kita ikut contoh cikgu Eka kita yg jauh di Sarawak tu.  Hihi.
Ok, pada mereka2, selamat menjadi cikgu. Tugas anda mmg tugas mulia :)


p/s : Tiada WORDLESS WEDNESDAY utk minggu ni.

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign