Pages

6 July 2011

~Pasal 1 Pagi Di Gold Coast~

Malam dah.
Makan pun dah.
So, citer pagi2 lak.

Pagi tu tkde xtvt sgt. Pepagi je Rina n Zahida serta akak Rina n pasangan da ke laut while kiterang masih mantuk2 lagi. Aku, Dak Eta n Dak Fara tido pun dkt kul 3 kot. Haha. Gilos. Apa je tah kiterang sembang. Tau je la kan. Duk atas 1 katil. Lps tu leh mengekek2 ketawa tetgh mlm. Mujor tak menganggu tido org lain.


Mula igt nak BBQ, skali ujan la plak. Langsung tak jadi. Maka jalan2 carik siput kat pantai. Huhu.

Lps tu singgah pasar dia. Beli seafood.

Aku mmg dah ber nawaitu dr umah mau beli. Siap bawak tong putih tu da sesiap.
Maka dibeli lah udang, sotong, ketam n ikan cencaru.
Tidak la byk nau. Cukup la utk kami makan berdua.
Tu pun rega mcm nak pitam.
Tp utk nak yg 'segar' dan terbaik dari ladang, maka pejam mata je la.
Tu pun berangan tetiap bln nak mai sini nak beli ikan2 dari sini. Haha. Apa pasar Cokit da tak cukup gamaknya.
Harga seafood sini mmg mahal dari pasar cokit seme tu sbb dia segar kan. 
 Rina kalo takde aksi dari beliau mmg bkn Rina. la kan. Haha.
Skali makcik jual ikan tu pun org Melaka. 
Leh plak derang berkenalan kat situ. Hihi.
Dia bawak ikan todak ni gi opis. Masak asam pedas.
Tp aku mcm alergy plak bila makan. Rasa merengsa tekak, mata seme.

Zahida ngan sotong beso lengan. 
Aku pun beli gak. 2 eko. Tp kalo goreng oke kot. 
Masak sambal yg beso ni cam liat sket. 
Isi tebal gaknya. Aku kureng sker.

Ni lupa plak nak buh. Ni bkn pagi. Ni ptg ms smpai tu. Igt nak mandi laut. Tp airnya yg lebih sket je dari buku lali apa je yg ko harapkan. Haha.




By gmbr kali ni. Mmg puas ati. Dedua bawak. Cik Nik bawak, che biru pun bawak. In case. Tp kedua-duanya berkelakuan baik pada hari tersebut. Huhu.

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign