Pages

19 July 2011

~Pasal Bihun~

Aku puasa reni
(malu sebenarnya nak ngaku puasa sbb da lewat sgt gantinya. Maluu...)
Lps tu dok pikir nak makan apa buka puasa jap gi.
Smlm masak nasik lemak.
Enteng je nasik lemak kan.
Tanak nasiknya. Lps tu goreng ikan bilis, wat sambal. Aku sker wat asing sambal ngan ikan bilis kalo wat nasik lemak. Sker makan ikan bilis goreng yg krup krup rangup tu.
Lps tu up sket ngan nuget n telo mata kobau. Ber ulam kan timun. Siap.

So, ptg ni teringat ingat bihun goreng.
Bihun ke meehoon. Ah. Whatever it;s name.. dia adalah menda yg sama.

Kepingin bihun goreng yg camni.
Kredit to : Sajian Kaseh
Sedap kan.. aku tak reti buat bihun jadi itam itam cenggini. Salu jadi kaler merah.

Tgk yg ni plak (ni aku guna google image je ni. seme bihun kuar. Dapnyeee...)
Kredit : aisyah
Ni pun cam bes.. likat basah2 gitu. Yummeh

Yang ni plak. Mmg buat aku terliur. Sbb ada limau tu kan.
Kredit : sue - hasue
Ni pun napak sedap gak. Tsskk...
Kredit : mengkuangberduri
 Tp tak penah wat bihun goreng singapore.
Nak terai lah. Tp bkn reni lah. Reni nak bihun goreng Malaysia..
Kredit : potretkasih

Dah. Dah. Apa ke hal lak pi tepek gmbr bihun segala ni.
Tp bes ah. google bihun kuar gambar bihun je. Kadang kalo google gmbr lain mesti ada kuar gambar lain. 

Okies. Selamat Berbihun :)

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign