Pages

21 July 2011

~Pasal Durian Kampungku~

Yeah!
Musim durian kan.
As I mention on previous-prevoius entry, aku mmg tak berapa nak heran durian2 ni.
Aku makan bila aku tingin betul nak makan.
Dan kalo ada yg kat umah kampung tu, ha..tu aku makan, sbb tu dari pokok sendiri.

Ni last 2 week la ni. Before yg kiterang naik Cameron Highland tu.
Balik kampung dulu. Nak dijadikan rezeki, time kiterang balik tu, durian banyak gugur.
Mak kata sblm2 tu takde dia gugur. 
So, rezeki.
So, bila durian tu dah menggugurkan diri time aku balik, harus aku kena makan sbb nati dia kecik ati. Hihi.

 Ni my dear gi kutip sendiri kat bawah pokok. Masa tu nak ujan berangin. Jadi byk la yg gugur. Alah, dpn umah je. Siap leh dengar la duyan tu gedebuk gedebuk jatuh nyer.

 Nak tau masak ke tak.

 Acara membelah (mengopek?) durian.

Hohoho.
Call mak retu, dia kata da banyak. Tak jual pun sbb mcm murah sgt.
Jadi, igt nak balik kg minggu ni. Tp tatau lagi lah.
Ajak gak adik2 antu duyan unit aku ni. Balik ari je la kot kalo balik pun. Kasik derang makan2. Lps tu mandi sungai ke. Hurm. Bes gak tu.
Tgk la cena nati.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign