Pages

15 November 2011

Filem Janin

Pernah dengar?
Aku rasa mcm tak pernah dgr, tp mcm pernah. Huhu.
So, retu dlm flight dpt tgk.
Dan masa tu Eja menang Pelakon Filem Wanita dari pilem trus mcm oh..aku da tgk..hihiks.

Citer thn lps ni. Cena leh tak perasan. Dkt2 ngan filem Khurafat yg kuar bln 1 tu la.

Tp apa hal tah tajuk nya Janin. Takde kena mengena.pun kot.
Mmg Eja lead lah. Pehtu ada Hairie Othman.
Tp idak la mcm pehapa sgt.
Cuma ada part2 yg macam tak logik je.
Tapi tak kesah la. Asal sempat tgk tu ari.
Ni sinopsis aku cilok dari sinemamalaysia.

Sinopsis:
Janin mengisahkan kehidupan penduduk di sebuah kampung nelayan yang hidup dengan aman damai. Cerita bermula dengan ramai penduduk kampung selalu kehilangan duit mereka. Tetapi mereka tidak mengetahui siapa yang mencuri wang mereka. Sehinggalah beberapa orang kampung terserempak degan pencuri kecil bernama Esah.
Esah, seekor toyol selalu mengunjungi keluarga Sutera isteri kepada nelayan bernama Hashim tanpa mereka sedari. Mereka mempunyai tiga orang anak yang masih kecil. Kunjungan Esah ke rumah Sutera terlalu kerap membuatkan hasil pencurian berkurangan. Ini membuatkan pembela Esah menjadi marah kerana hasil kecurian semakin berkurangan.
Esah dimarah oleh pembelanya dan enggan diberi makan. Esah yang dahagakan kasih saying telah membunuh orang yang membelanya. Tanpa tuan, Esah menjadi ganas dan telah menyerang penduduk kampung dan banyak kejadian ngeri telah berlaku. Orang – orang kampong telah berpakat dan mula bertindak untuk menangkap Esah, tetapi tidak berhasil. Dengan tidak disangka mereka mendapat kejutan apabila mendapat tahu tentang hubungan antara Esah dan Sutera…

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign