Pages

15 November 2011

Aidiladha 1432

Lupa nk citer pasal raya aji tu ari.
Kami beraya di PJ dulu pagi tu.
Mak sanun buat ketupat palas. Ailoike ketupat palas.

Err... umah mak mentua ai pun alas stoberi. Uhuks
Lps tu petang raya baru gerak balik kampung ku.
Sampai je truih makan laksa. Hoho. Masa tu seme adik bradik da ada. Eh. Sorang takdak. Itu takpe, tak hadir dengan maaf kekdahnya sbb jauh nun di JB.
Mak buat laksa. Kakcik wat soto. Nom nom nom.

Masuk je umah abg2 aku seme da mintak souvenir dari HK. Hoho.
Maka, kena la agih2kan seme souvenir yg mmg ada da utk derang.
Pastu seme duk tgk gmbr ari raya retu. *mujur sempat cuci (=_=")*
Lps tu abg aku ajak wat baca Yasin n tahlil. Kami adik beradik je la. Time tu pun da dkt nak maghrib.
Maka ku sajes solat jemaah je lah terus.
Seme setuju. So, walo plan ad-hoc je pun, menjadi gak. Alhamdulillah.


Ini la 1st time kami solat ramai2 berjemaah gini. Dapat solat maghrib jemaah then dapat solat Isyak skali.


Sempat la bertakbir gak.

Sambung trus baca Yasin n tahlil


Alhamdulillah.
Disedekah utk arwah ayah, opah serta seme yg telah meninggal dunia.
Letak air jugak.
Esuknya aku pi ziarah kubur ayah n opah jap (sebelah2 ja).
Rasa nati cam nak letak rumput karpet la atas kubur ayah. Sbb rumput lalang tu kejap je naik.

Hurm. Al-Fatihah utk ayah.

Dan mmg rasa seronok la buat xtvt camni.
Cucu2 arwah ayah pun da besar. Sng nak baca Yasin seme dah.

Sblm solat. Seme la time tu baru nak mandi kan.

Mujur my dear tak di suruh azan. Huhuhu.

Edited :
[tenkiu che tipah yg menegur aku tulis tajuk tu - Aidiladha 1433. Haha. GIlos. Tgk kalendar dia tulis 1433. Mmg la 1433 sbb mggu dpn da masuk 1 Muharam Detik Permulaan. Haha. Thanks yer Che Tipah, anda mmg prihatin. Atas keprihatinan anda tu, saya nak bagi adiah la. Sila emel ke saya alamat yer]

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign