Pages

28 November 2011

Majlis Pertunangan 13 Nov 2011

Napaknya ada 2 citer pertunangan yg aku blum citer. Suppose ni nak citer lama dah. Tp cena leh tertinggal plak tah. So, sblm masuk citer pertunangan yg latest, masukkan dulu lah yg ni.

Majlis pertunangan anak kepada sepupu aku - majlisnya di umah meke di Pandan Indah. Aku yg mewakili mak, mmg kena hadir lah walo pada awal nya mmg cam malas. Bukan per, tau je lah. Aku sengsorang nak hadap makcik2 yg aku tau harus ramai ada. Kut ada mak, sure ada backup singer kan kalo derang terjah aku ngan soklan 'cliche' tu. Smpai malam sblm tu call mak, cakap bleh tak tayah pegi, nati org tanya2 pasal anak, malas. Then mak aku kata, hehhh...apa lak nya, pegi je, kalo org tnya cakap je takde rezeki lagi.

Baikk...maka aku pun pegi. Nyaris. Tiada soalan. Cuma ada la sorang kazen aku - lelaki dok tanya - aku jawab blum Tuhan nak bagi lagi. As simple as that - tiada soalan itu lagi. Alhamdulillah.

 Hantaran - kerna kami masih ikut adat Perak,
harus ada pulut kuning n tepak sirih.
Tp derang tmbh adat makan gula juga.

 Mcm tema buah-buahan je dah. Durian tu kek kot,
pastu temikai kecik2 - coklat, then ada kek 
bentuk temikai gak. Aku bagi.. tu..kek love tu.

 Makanan. Ikut adat kami juga harus ada satu 
makanan yg bergetah melekat lekat. Jadi derang wat
kerabu nangka. Sodap gak. Huhu.

 Time bincang bincang.
Sarung cincin. Yaa.. skang seme ada mini pelamin.
Klasss.....


Oke, itu saja. Takde apa sgt yg berbeza sbb adat lebih kurang sama. Tp nati ada satu lagi majlis pertunangan mmg ada yg men suprise kan. Kata org apa tu.. tanjat boboi. Twehehehe. Okeh. Tu nenati citer plak. 

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign