Pages

14 November 2011

Jeruk Pak Ali


Sapa antu jeruk sure penah makan Jeruk Pak Ali ni kan.
Masa gi Tesco ari Ahad retu beli Jeruk ni.
Oke la. Sedap. Rangup kan.
Tapi awat mahai sgt?
Rata2 jeruk dia 100gm - RM2.80.
Kalo beli 100gm mmg tak cukup la.
Harus kena beli 200gm atau lebih.
Utk 2 ni retu da 7inggit lebih.

Aku suka jeruk yg timbang yg masam tu.
Yg salu ada booth kat mall2 tu kan.
Yg dpt skali ngan bekas taperwer putih tu kan.

Yg tu 100gm baru dlm RM2.20 camtu la kut.
Salu amik2 mmg la dkt 10inggit jugak.
Tp byk, plus dpt pilih asam2 dia ke cicah dia ke.
Lps tu ada bekas lagi.

Ini alahai... org tu timbang kemain la berkira.
Mula dia suruh terai. Maka kita makan la satu kan.
Tp bila timbang, seketui jeruk yg buat ber lebih gram pun dia buang.
Ye,aku paham, dia bkan tokei pun kan, tapi nyer dah bagi pree suh rasa tu pun sama la cam seketui tu.

Tu la tu. Mesti ada yg kata, kalo camtu pi la beli jeruk timbang yg entah mana dtgnya tu kan.

Tak kesah la.
Saja nak terai la kan.
Takde la apa sgt pun, saja nak citer.
Tp mmg sedap la jeruk ni. Rangup je.

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign