Pages

25 March 2011

~Pasal PTPTN Pulak~

Motip tul tau. Call PTPTN mmg la kena dengo robot yg bercakap.
Dia suh tekan 1, tekan 2, tekan 3 bla bla bla.....
Lps tu da tekan 1, kena dgr plak dia bla bla bla.
Tekan 2 pun bla bla bla.
Bila da tekan nak pegi balik cakap ngan operator da tak dpt.
Lost.
Kena la dail semula. Dgr balik robot tu bercakap.
Guna tepon touch screen lagi la hampeh kan. Silap tekan, no jadi bertambah, dia kata 'harap maaf, rekod tuan tiada dlm sistem'.

So, kali kedua aku call trus amik no yg sambung ke khidmat pelanggan dia.
Jadi nya aku gitau la urusan apa aku nak buat.
Lps tu dia suh bukak satu link kat sini utk buat pengesahan baki pinjaman.
Aku terai klik. Tak boleh hoi.
Aku gitau dia tak boleh.
Dia kata cuba jugak smpai dpt.
Aku kata kalo tak buleh gak cemna.
Dia suh tggu kejap. Tnya kat org kot.
Lps tu dia ckp ngan aku balik. Katanya kena gak cuba bkk link tu.
Aku ckp kalo org yg duk kat kg, dia takde internet segala, cena.
Kena pegi CC la cik katanya. Wahhh... sonang kan.
Ko kalo dpt kg aku yg ceruk tu kan, ko tau la sukarnya nak ke pekan carik CC. Kalo tatau drive, kena tggu bas lagi la, itu la ini la. Haih!
Siap dia kata 'cik jangan risau, cik takde saman, takde blacklist'.
Huk aloh. Aku idak la risau, tp aku maleh dah nak bayar installment ni. Maleh nak berhutang piutang  dgn PTPTN dah. Tapi deme lagi sker la kalo kita tak settle kan, sbb deme buleh la dpt interest.

Aku terai guna Mozilla, kat PC aku tak buleh.
So, aku terai guna PC clerk aku. Try bukak guna IE pun tak buleh.
Aku emel rerakan aku. Suh derang try bkk link tu. Boleh la plak.
Hampagas la. So, cena?
Nati aku terai guna bband plak.
If tak boleh aku kena merempan kat opis org la gamaknya.

Haiyaaa.... nak bayar pun susah, talak bayar lagi susahhhhh........

eh..ce korang terai bkk link ni -
http://eform.ptptn.gov.my:8080/borang-digital/sahbaki.cfm
ada tak?
kalo ada, dia akan kuar camni.

Ni member aku screen shot kan.

4 juta komen

kekda...derang ni mmg poblem la.itu hari eka call pasal ujrah tu...tanya dia detail.leh dia tak nak jawab.dia kata ujrah tu khas utk sesetengah pihak je,hampagas betol

mmm... PTPTN kan standard bank... lagi lama hutang... lagi banyak bunga... lagi gembira... ;p

satu point yg bagus.. bukan x bagus krjaan buat segala jenis 'e' ni..
e kerajaan...
tapi..
eeeeee
tak smua org mewah mcm kite..
leceh taw nk g cc segala tu... dpt lak pakcik2 tak reti pakai komputer.. pon ssh gak.. pakcik motong gotah yo... ne pandai tenet2 nih...

hmmmm cane???

nk balik kg wat khidmat komputer utk org2 camni la.. tp kampung internet selow la..

hmmmm

Eka :
Kita complaint..kita complaint.. teheheheh


Maria :
Tu la pasal. Siap leh kata 'cik jangan kelam kabut tu'. Ceh!

CBL :
Pakai unifi la CBL kat kg atau pun pakai strimix. Laju gak. Akak kat kg internet laju..soka sgt... abg akak dia guna strimix. tehehehehe :D

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign