Pages

19 March 2011

~Pasal Masih Lagi Memilih~

Masih lagi dlm mode me riki riki dan men survey survey Digital Camera yg berfungsi mcm DSLR kamera. Retu aku da penah  buat entry 3 jenis kamera dr 3 brand berlainan. Mana tah entry tu, maleh nak korek balik. Maaf le kalo entry camni membikin kan org menyampah. Mesti ada yg kata, nak beli, beli je lah, duk la asek survey survey. Ateee.... aku ndak la bertanya pendapat mengkeme kan. Bukan senang aku nak beli menda2 camni. 

Tp masa tu aku ada masukkan Sony - TX5. Tp kali ni hasil survey-an aku, Sony aku da tak masukkan. Kerana apa? TX-5 tu walo mcm stylo tp tatap napak cam kamera comey2 biasa je. Lagipun aku da ada kamera kaler2 tu kan. So, skang hasil bacaan dari blog2 org. Aku shortlist lagi 3 iaitu :

Lumix DMC-LX5 - hasil bacaan dari blog Filla.
Link here : Lumix

Canon PowerShot SX120 IS - survey sendiri2 je.
Link here : Canon

Nikon CoolPix500 - latest product from Nikon.
Link here : Nikon

Ummm...rega suma lebey kuang and mmg tahap tu la bajet aku. Tak boleh over budget smpai 2k - 3k, kang langsung aku makan nasik berulam budu sbb nak nyimpan utk bercuti lagi (motip?? Padahal aku tak makan budu..)

So, mana satu eh yg terbaik dan terbagus. Sesapa yg pakar tentang kamera sila bagi suggestion. Oh, nati aku tanya gak adik aku yg kat dept IT tu. Mesti usung dia la. Dulu pun nak beli lappy n PSP aku usung dia gak. Miahahhaha.

Adialuze : sebelum ko kata suh belikan utk ko sebijik, meh aku ckp dulu
mari lah kita sesama menabung utk mendapatkan mendalah ini. Huhu.

5 juta komen

no idea la kekda.tak tau sgt bab camera.tp penah dgr org kata lumix ok

hehehe... aku dah jatuh chenta dgn nikon... pakai je la yg ada ni dulu... ;p

ermm samela cam yan.. nak beli ape2.. nak tanye pendapat ke.. tanye adik.. skit2 tanye adik./.. bli hp gitu.. beli kamera gitu.. beli printer pn gitu.. bli kete... bli laptop.. bli bateri laptop.. semuanya rujuk adik
selalu adik harapkan kakak kn hehe

alamak.. tetiba teringat! Lama betul camera digital ku terperuk dalam almari.. Sejak ada handphone camera ni kan.. heheh

EKA :
Lumix eh?? tu la..tak penah tgk dia nyer promo iklan ke hapa, jd mcm tatau sgt pasal beliau itu. Huhu

Maria :
Iklan kat tv yg Nikon tu, hehari ada, smpai terasa nak beli. Aiyarkkk...

Yan :
Huhu. Adik betul takpe gak. Ini adik di opis ini yg rapat dgn Reen. Dia budak IT, so, nak beli gajet2 IT ni suma tanya ke dia la. Suh dia temankan gak beli, kang tak memasal kena kelentong kan. Huhu

~ain :
H/phone canggih oke la. Kak Reen ni nak transfer kan gambar dr hp pun payah. Nyampah rasa.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign