Pages

1 August 2011

~Pasal Nak Masak Apa Oi?~

Awal2 puasa. 
Sebok2 carik resepi.
Esok2 da nak abis puasa. Mmg malas la jadinya.

Tp aku mmg target nak masak je hehari.
Walo pun satu lauk.
Sbb.... saja. Takde sebab.
Rasa mcm kalo pi bazar ramadhan tu tatau apa nak beli, baik aku masak. Dan aku stress tgk ramai2 kat bazar Ramadhan. Ye begitu.
Walo aku terkejar2 la nak nyampai ke umah.
Tatau cena keadaan, tp reni aku rasa kul 6 gak la paling awal aku menyampai ke umah.
Apa bleh dimasak dlm masa sejam?
Bleh kut takat 1,2 menda.
Selain tu tak bleh.

Skang ni nak carik resepi kuih2 yg simple simple.
Pening dah aku  nak carik nih.
Utk buka puasa wif my family in law nati.
Biasa nyer wat cam potluck lah. Ada bawak memasing nyer makanan.
Last year aku bawak puding jagung. Tk byk, tp cam tak abis je aku nengoknya.
Abis?? Apa je aku nak masak oi??

Aku igt beli karipap frozen je lah. 6 bijik cukup kut. Haha. Kedekut.
Wes. Ini bkn masalah kedekut ke tak, nati tak abis sbb da byk sgt makanan kan.
Dan lagi nati mcm kecik ati kalo makanan yg kita buat/bawak tu tak abis.
Nak beli pun, apa je? murtabak?
Sure ramai yg bawak.

Susah2 sgt aku bawak diri ja.
Lalallaala.

Jadi, jemput minum ini berbuka puasa nati.

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign