Pages

22 August 2011

~Pasal Bazar Ramadhan Di Ramadhan Ke 20~

Wah. Begitu. Tajuk jelas dan nyata. Haha.

Balik kg. Mak ajak kuar beli brg2 sket. Lps tu trus ke PaRam.

Cam biasa. Kalo ke PaRam sure aku blur nak beli apa. Tp mak aku cam xcited je rupanya. Hihiks.

Kat sini, 'kebesaran' org meniaga adalah LAKSA. Gerai laksa je aku agak memonopoli dalam 40% kut. Selang 2,3 kedai sure ada kedai  jual laksa. Sana laksa, sini laksa. Jadi kami pun beli laksa. Beli sket je. 1 paket-RM2. Tp byk. Leh makan 2 org. Ada telur gak - separuh.
Kalo kat KL yg femes adalah murtabak. Tp kat sini, takde wey murtabak. Ada satu gerai je. Itu pun ujung-ujung. Sbb da satu gerai je, mmg jadi gerai 'murtabak beratur' la jawabnya.

Oh. Laksa sini, laksanya dibuat dari laksa tepung beras. Mmg rata rata kedai jual yg mcm itu. Kalo tak sker mmg tak bleh makan lah. Cam aku, walo aku sker laksa kering (yg biasa tu la, yg kena rendam dan rebus tu), tp kengkadang aku teringin gak laksa basah ni. Cumanya, aku rasa laksa basah ni sesuai dgn kuah yg org2 situ buat je. Kut ngan kuah laksa aku, lain dah rasanyer. Mungkin da ilang pure nyer. Hihi.

Beli kuah chara berlauk jugak. 5 ketui - singgit. Lama da aku nak carik, tp aku tgk yg kat KL tak memberahikan pun, sini cam byk je dagingnya. So, beli. Makcik tu sporting. Dia napak aku amik gmbr dia kata 'napak lak tangan makcik dlm gambar'. Hihi. It's ok makcik, makcik ada FB? Nati saya tag. Hihi.
PaRam kat sini mmg dalam tpt berbumbung. Walo ujan, selesa lah. Byk gerainya. Kuih pun sesetgh gerai leh dpt 3 ketui singgit.
Sila tgk ada jual 'limas panas'. Ce teka ce teka apa limas tu?? hik hik. Ni pure punya nih. Hihi.

Oh. Lupa nak gitau kat mana aku pegi ni. Di sini lah. Gambar tak clear la plak kan. Tkpe. Abaikan.
Maka, ini lah yg kami beli. 
Yg tak kelihatan adalah air 'jambu rock'. Org gerai tu yg tulis begitu yer. Klass kau Jahh.. hahaha. Nampak laksa tu - puas hati kan RM2 begitu. Tp kuah agak lain. Aku rasa dia guna sardin tin. Tp abis ja. Haha.
Dan popia basah vs popia kering (upload on FB oredi) - utk Mekchu : adakah ini yg dimaksudkan dgn popia Kuala Kangsar sebagaimana pernah di update kan dalam status FB tak lama dulu. Hihi
Sedap oh popia nih. Nxt week balik kg mau me repeat beli. Jgn la org jual tu plak bercuti raya.

Maka,, itu lah kisah ke Bazar Ramadhan pada hari ke20. Sekian, terima kasih :)

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign