Pages

23 August 2011

~Pasal Iftar 2011 Bersama Adik Unit~

Seperti kebiasaan setiap tahun. Selagi aku dgn adik2 aku ni mungkin akan jadi tradisi kami. If aku di campak ke unit/bhgn lain nati mebi takde la kut. Tgk pada unit tu la. Cam skang ni walo dept kiterang paling besau kat opis ni, tp aku dlm sub-unit kecik je, sokay la nak buat pun kan. 

 Jadi, spti dijanjikan kami meng INTAI INTAI pada hari Khamis lepas. Di booked oleh adik clerk aku. Kiterang gi ber7 sbb org lain ada hal memasing. Cam Zaim katanya taknak terlepas ibadah terawih. Alhamdulillah lah utk beliau yg rajin mengumpul pahala di bulan puasa ni.

Heh! kemahin sker dia org tu eja btul nama dia. Salu tak betul katanya. Oke. Btul pun bkn bleh dpt diskaun. Hihi.

Bufet dia - makanan blh dikatakan agak byk. Tp dari satu tpt bufet ke satu tpt agak jauh la sket. Org tua cam aku yg maleh nak jalan ni, mmg tak byk la amik. Tp tu pun gagah gak la manjat tangga amik ABC. 
Kambing panggang segala, seme sebelah tasik sana nun. Kiterang duk belah sini.

Kambing panggang. Beratur org ngambik. Kiterang seme tak kuasa nak amik awai-awai. Da agak reda tu baru my dear gi amik. Tu pun jenuh beratur gak. Ramai peminat kambin ni yer. Hihi.

Aku tgk meja lain seme penuh smpai takde tpt nak letak tgn. Meja kiterang je cam ni. Hihi. Mmg motip nyer saja nak pegi, bkn nak makan sgt pun. Igt kita leh mentekedarah smpai RM48 hinggit ke.

Butter prawn ini bes la gak.

Penah masuk JJCM jugak. Owner kedai En. Baha yg jaga bebudak AF tu yer. Dia ada je kat situ, tp nyer idak la pulak dia senyum ke hapa pada org yg datang sini. Sbb masa kiterang masuk situ, cam ter cangak cangak la tatau nak ke mana, nak carik kaunter tanya kiterang nyer reservation, tader pun dia ke, staff dia greet kita ke hapa. Padahal ada je derang lalu lalang situ. Tkpe lah. Aku pun takde la diminta layanan VVIP. Pepandai la kita carik kat mana kaunter dan tanya mana meja kita.

My dear punya nasik dagang. Kelantan Delight banyak la sini. Ada laksam, ada nasi dagang, nasi kerabu seme. Tp aku mmg kureng Kelantan Delights ni.

Oke la makan kat sini. Ada yg oke, ada yg tak berapa nak oke. Tp biasa la. Puasa kan. Yg tak berapa nak oke tu pun mungkin terkena pada hari kiterang pegi tu je, hari hari lain oke je kut.

Juga, sapa da booked tu sila la dtg awal sket dalam kul 6 lebih camtu sbb parking limited sket. Masa kuar tu aku tgk ada keta yg paking kat tepi jalan je (sapa penah dtg sini tau la kedai ni naik atas bukit sket).
Tapi bagi aku lagi bes iftar kami thn 2009 dan 2010 dulu. Tkpe. Nxt year kita acu terai test kedai lain plak yer.

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign