Pages

14 May 2011

~Pasal Lu Langsi! Lu Mati~

Haha. Rasanya seme yg tertunggu2 citer ni sure da gi tgk kan.
Jadinya aku pun berpeluang la tgk mlm tadi (13 Mei). Wif adik2 opis aku, tp bukan adik seunit sbb adik2 seunit tak menyabau. Hari Khamis da pegi. Lps tu gitau aku 
'tak bes la Kekda, takyah tgk la. Jual balik tiket tu'

Haha. Lawak... lawak...
Aku gi tgk wayang bkn sbb bes tak bes. Aku nak pegi tgk sbb aku nak tgk. Bes tak bes blakang kira. Another, bes tak bes tu pun sesuatu yg subjektif. Mebi ko kata tak bes, tapi aku kata bes. Begitu lah sebaliknya. Aku kalo tgk wayang mmg prinsip dia aku takkan set kan mind aku citer tu bes giler walo tgk trailer mcm bes giler. Tk boleh oh, nati ko da set best, tetiba otak ko tune citer tu tak bes, maka ko akan rasa 'alamak, rugi duit aku, takyah tgk pun takpe'. 

Jadi, aku mmg da set jgn harap citer ni terlalu bes.

So, pegi tgk. Tayangan kul 9.40pm. Sblm tu makan Papa John's dulu. Piza Texas Heat n mushroom soup yg very da nom nom nom (eh. mcm tak perlu kot citer pasal makan piza ni. Tak relevan. Haha). 

Lps tu jumpa ngan dak Yana n Faizullah, sbb derang dtg dulu, terus dari opis. Kiterang balik umah tukar baju seme dulu baru kuar balik.

Citer dia oke la. Permulaan agak baik sbb takde org tertunggu2 dah Temulawak Tumulak (my name is Tumulak) tu. Mmg start je pilem dah ada dia. Lps tu lawan lawan dan lawan.
Kredit : Here
Nak review pepanjang ni kang takut 'potong' lak org yg belum pegi. Cuma apa aku dptkan simpulkan citer ni action comedy la. Mmg menjadi. Ada part lawak. Ada part action. Lps tu nak tunjuk keta polis yg Evo - Helang apa tah tu, laju dan hebat. Tp tak berani dia nak hantuk hantuk kan keta tu. haha. Keta Waja la kot totally lost. Miahaha. Ada jugak diselitkan pasal 1 Malaysia. Sbb otai kongsi gelap dia ada Melayu, Cina, India.
"Mintak maaf la. Pakcik ter 'khelap' tadi" - adegan Pak Pi'ei tertido masa polis dok soal siasat dia. Tido mata terbukak lak tu. 

Byk gak lawan dush dush dush. Adegan Azad (Mikail) yg terpotong ibu jari pun kelaka gak. Buleh plak dia terpotong jari masa nak keluarkan pedang. Haha. Walo napak tak berapa nak logik, tp oke la. Buat lawak2. Azad ni la pun yg membantu melawak kan pilem ni.

Cuma ada ayat tak berapa nak enak kedengaran la. Tp citer ni pun di rate as PG13. Lagi, byk yg mcm loose sket mcm kenapa Tumulak dtg Malaysia. Tk kuat alasan ketua dia (Kimpedu) yg nak kuasai kongsi gelap rantau Asia. Konon mcm Tumulak di arahkan dtg Malaysia, sorang lagi ke Jepun, sorang lagi tah pegi mana, lupa plak aku. Dan paling mcm 'potong' je adalah ending dia. Haih! Kenapa? Sila la tgk sendiri. Mcm nak buat d series je napaknya ni kan. Lps tu buh kat Astro Warna, dan aku pun tggu smpai dia kuar kat Prima cam Adnan Sempit d series skang. Haha.

Oke. Sekian review dari saya. Mmg niat aku nak citer satu persatu, tp tak buleh la. Baru 2 ari ni. Marah lak Farid Kamil kang. Hehehe. Dia pun ada berlakon oh dlm citer tu. Hihi. 

Pelakon2 ada lah lebih kurang dari citer Adnan Sempit D Series. Cuma kali ni watak Putri Mardiana yg berlakon sebagai Inspektor Yati agak menyerlah sbb dia ada lawan2. (oh baru ku tau beliau ini da kawen and ada 3 anak, dan nak kawen sekali lagi dah pun- kredit : Mstar)

So, selamat menonton. Oh. Aku lum bagi bintang ek? Tkyah bintang2 la kot. Pegi je tgk. Bantu industri pilem negara.Akhir kata

LU LANGSI! LU MATI!

4 juta komen

ati teringin nk pegi tengok tapi bile pikir kan budak kecik ni terus tak jd.. huhuhu..

kalau minat sam tu leh mmg layan la cite ni..

p.s: ejaa x tgk g pn hehe

memang tak ada mood nak tgk wayang lah skg, jadik macam tak teringin nak tgk citer ni. Tapi tertgu pulak citer Nur Kasih tuu..hehe

eda_ej :
Kena tggu budak tecik tu jadi budak besar baru leh tgk. ekekek :D

ejaa :
akak tak minat, tp layan je lah. Hihi. Eh..lama tul tak napak Eja kan :)

Anita :
Gi ler tgk esuk. kasik jadi perasmi. tehehehe :D

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign