Pages

5 May 2011

~Pasal Galaxy Tab~

Tkde entry lagi di date yg cukup cantik ini. 5 haribulan 5. Bes!
Pagi tadi ada perhimpunan bulanan. Jadi kena la pulun wat keja2 dulu. Nyambil2 jugak la approve komen kengkawan. Dan BW jugak. Hikss.. abis la SKMM check nati ne.
Tp keja tetap keja okeh. Report segala yg bos nak da siap. Itu yg penting!

Entah angin apa merasuk ari ni.
Tetiba datang giler nak survey Samsung Galaxy Tab.

Series. Aku da ketinggalan bab gajet2 ni.
Mendalah ni dipanggil apa. Android phone?
Ter tarik menarik bila tgk si Puteri Sarah yg berlakon citer Cinta Antara Kita tu pakai. Smart je kan. My dear kata memula igt dia pegang wallet. A'ah. Mmg la. Sbb dia besar kan.
Lps tu plak smlm dlm meting salah sorang klik (yg lain dept) pun guna.
Aiyark.

Mmg haku ni. Pas satu, satu. Cena nak beli banglo ne?? Huwa huwa huwa.
Skang mmg target aku apa nak beli, kemana nak jalan buat je.
Sbb nyer, nati bila da bayar umah mmg aku duk dediam dlm umah je lah jawabnya sbb gaji potong tetiap bulan adalah hampir separuh. Masa tu kalo idup lagi blog ni (harus la idup kan), maka takde dah la citer makan angin segala yer. Mujur umah tu ada pool. If mengidam sgt, tk perlu gi hotel. Terjun saja bawah umah tu.. Tp ye ke? Kalo ada dpn mata ni biasanya mmg tak endah la kan.

Oke. Menyimpang sudahhh.....

So, bila dah jatuh chinta, harus la meriki2. Buat comparison antara satu sama lain.
Celcom pun ada, Maxis pun ada, Digi pun ada.
As a Celcom user mmg aku tgk Celcom lah. Tp Celcom cam mahal sket. 

Digi murah. Tp tatau la promo ada lagi ke tak ni.

Tp skang kan buleh je guna no lama tu tp tukar operator dia je kan.
Tp kalo taknak aku bagi je my dear aku pakai bil Digi tu sbb skang dia prepaid Digi.

Eh. Ini meriki ke berhajat ni?
Pitam nih. Pitam.
Tau kat mak aku dia bebel tak sudah kot. Igt kut da kawen, mak tak kesah da aku beli gajet2 baru ni. Tp kisah gak. Aku jalan2 sana sini pun dia kata abiskan duit je. Hihi. Tp dia tak ckp direct ke aku. Dia ckp kat akak aku, akak aku kabo ke aku masa makan kat Bagan Lalang tu ari. Hahaha. Yelah mak aku penjimat org nyer. Dpt kat aku skang.  Hancusss... 

Aku bkn lah penggila gajet seperti topik pagi Era bile ke tah. Last week kut. Aku takde pun blackberry sebagaimana hampir seme org kat opis ni pakai. Rilek je aku guna Cik Corby aku tu. Da setahun lebih pun. Alhamdulillah, takde meragam dan lasak jugak. Berapa kali jatuh, rilek lagi dia. 

Cumanya aku cpt terpengaruh bosan. Setahun aku pakai mesti rasa nak carik2 yg lain. Haha. Upss.. ni mmg statement yg kalo mak aku baca mmg statement 'membunuh diri' namanya. Hahaha.

Acena neh?? Cpt terpengaruh tul. Bkn tgk iklan pun. Tgk kat drama je pun leh terpikat. 

Citer kat member aku sorang tu. Dia kabo opis dia gred 41 ke atas dapat mendalah ni. Buleh pilih lak tu, antara IPhone 4 atau Galaxy Tab. Wah?? Bes giler oi. Kalo aku keja situ, aku pun dpt la. Ni tetiba rasa nak mintak keja kat sana. Shah, ada kosong lagik tak? Hahahaha. Kat sini Pengarah dpt la netbook sorang satu dan lain2 keistimewaan (tettt..rahsia. Haha). Tp tu Pengarah, yg tak pengarah tggu la jadi pengarah sok yer. Miahahha.
Tp apapun ukur baju badan sendiri la kan. If rasa buleh survive, tak salah kot. Tp yg salah, org pakai ko nak pakai, tp ujung bln ko duk dediam sbb duit da takde. Lps tu siap wat loan sana sini utk tampung sana sini. Eh???

p/s: Incik GT ni ada GPS. Jadi if 'YDP' kat umah tu tanya, harus aku kata sbb dia ada GPS, sbb kiterang tgh nak carik GPS skang ni. YDP tu la.. nak carik jalan keluar dari Putrajaya pun leh sesat. Hik hik.. jgn marah yer my dear.. (dia skang SR tegar blog ni.... hahahahah)

4 juta komen

hehehe... aku cam nko gak... asal nye ingat kan wallet... pastu heran apsal dia cucuk wayar bila guna tpon... owh... baru tau itu bukan wallet da... tak pe la aku pandang sebelah mata je la... aku mmg dah tak mampu... gaji dah potong separuh bayor rumah... ;p

eh... nnt tumpang mandi kolam rumah nko buleh... ;p

suke gak nie..tp,berkire2 blik le bl nak beli kan..hehe..
tp,klau dpt free mmg le best kan..keke

errr.....awok bende2 gajet camni ni awok lemah sikit ni.... henset yang ade pun tak habeh lagi explore.....satu je...kalo ade kemampuan ok je.....jalannnn...

Awok ade tag mike PUAN STROBERI kat sini....

Giveaway

Maria :
Tu le pasalnya. b4 masuk umah baru ni pulun je apa aku nak. esuk da masuk umah baru. dok je dlm tu dendiam. hahah

Ha..meh la..kalo da siap sok dtg je. bkn jauh pun. ngeeee

Siha :
Beli tu mungkin boleh, tp free tu mmg tak la. Saya kat opis ni bkn Pengarah. Nak beli, guna la duit sendiri :)

Yob D08 :
Oh. Da tgk. Insyaallah..nati sy join yer.
Awok pun da ketinggalan perihal gajet ni Yob. Tp yg ni mcm berkenan je. hik hik

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign