Pages

8 May 2011

~Pasal Kak Limah Tak Abis Lagi~

Seme buat posting Hari Ibu. Tetiba aku buat posting Kak Limah. Haha.
Aku da buat posting Hari Ibu. Smlm lagik.
Tp kat blog satu lagi. Sbb blog tu lagi seswai kut.
Apa pun I Love You Mak n Mak. Ada 2 kan. So, ucap utk dedua.

Ni ha. Tatau nak respon apa bila baca artikel ni pepagi tadi lps breakfast.
Hahaha.
Kalo sapa tak beli or baca Mingguan ari Ahad ni buleh baca kat link ini - trauma legasi kak limah

Aku qoute sket eh.
Bagaimanapun, jiwa bekas tentera British dari tahun 1949 hingga 1952 kini kemudiannya berkocak geram. Semuanya berlaku selepas salah seorang cucunya memasang cakera padat filem Hantu Kak Limah Balik Rumah, minggu lalu. Filem arahan Mamat Khalid itu dianggap telah mempersendakan ibunya.

‘‘Saya tak boleh nak terima bila Kak Limah dijadikan bahan ejekan. Kak Limah sebenar tak macam itu. Dia manusia dihormati di Kampung Sayong Lembah. Bukan jadi hantu dalam filem itu,’’ katanya yang punya ingatan kuat dan jelas pertuturan walaupun menghidap strok sejak tiga tahun lalu.

Err.. apa sorang je Kak Limah dlm Mesia ni? Peliks. Dan aku rasa tak seme org tau lokasi filem tu kat Sayong. Aku rasa org Perak pun tak tentu tau lagi. Setakat lokasi kat kedai Pak Jabit tu kan. Hihi.

Dan dia nak saman pembikin filem sbb memalukan katanya.
Pada Noriah, Ismail menyampaikan hajatnya mahu melantik peguam untuk bertindak tegas isu berkenaan. Dia mahu menyaman malu pembikin filem Hantu Kak Limah Balik Rumah.
Hadoi la. Tp kalo baca kat paper ada skali tulis blog Mamat Khalid yg citer pasal ni.  Dan Mamat Khalid kata dia pun tak kenal org Sayong tu. Ni link dia - asal cerita hantu kak limah.

So, apa kata mengkeme pasal saman menyaman ni?
Aku ada je pendapat tersendiri. Sbb satu ketika dulu aku pun penah terlibat utk uruskan menda camni kat opis. Tp sbb bos da kata tak bleh ckp pasal organisasi maka tak buleh citer pasal apa. Cuma leh tulis hint kut. Dia mcm ada org dtg utk claim sesuatu adalah hakcipta/hakmilik dia. Ha. Gitew.

Jadi lepaih ni kena tuko. Kita Bako...kita bako.. kena jadi kita saman...kita saman... tehehehe. (errr... org tu kata word 'kita bako' tu pun cam menghina. Kang dgn aku aku skali kena saman) 
Tolong... tok..jgn saman tok.. awok pun org Kuale juge. Org Enggor tok. 

Oh. Adik2 unit aku yg retu amik gmbr mcm kak limah peluk kaki tu pun bebaik yer. Kang mengkeme pun kena saman. Hahahaha.

6 juta komen

awok gelak je le.....
payah nak cakap bende2 subjektif ni....
padehei teghang2 kate filem ni takde kene mengene dengan sape2 pun....... takpe le...nak saman2...saman le....jangan termalu balik udah leee... tapi kalo betoi deme ade fakta ato bukti kukuh....saman jeeee

ayyooirrkkk... sensitip nyerrr...

ok la nnt aku suruh Mamat Khalid letak nama aku je la... hantu kak Maria... hahahaha... akak tak kesah... ;p

aduh ! isu snsitip sensetap ni. bahaya. salah guna pun nak sama menyaman. haiyooo -.-


*terima kasih kak. miza pun baru 1st time nak interview ni. takutttt -.-


Jemput ke:
1. Blog Miza Yusof
2. Miza Yusof & Photo Blog

puan stroberi... kite bakor jer... kite bakor jer!!!!

ape ke jadah nye.. saje je tu.. nk royalti la tu.. eleh..

Yob D08 :
Tu la pasei nyer Yob. baca secara 'prima facie' nyer, mmg nak tergelak. On wat basis la dia nak saman. Tp kita tatau kan, kut dia ada fakta kukuh, maka proceed la. Mak nompang dengo perbicaraan derang pun da oke nokss... tehehehe.

Maria :
Hahaha. Oke gak tu. Antu Kak Maria Balik ke Sogo. Buley gitu?? Hahah

MY :
Haha. Tu la pasal kan Miza.

Oke.. so, cena da abis intebiu?? oke??

MBB :
Amboi kome..nak membako jer keroje dia..

CBL :
Hahaha. Mungkin la kot. Tp dia tak ckp terang2. Hahahah

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign