Pages

3 May 2011

~Pasal 'teaser' Cuti Cuti KL-Selangor~

Alhamdulillah.. Akhirnya cuti 3 hari ni berjalan lancar spti di plan.
So, sapa kata kalo duduk di KL saja kita tak leh habiskan masa utk bercuti dgn sebaiknya?
Boleh ajer. Byk gak tpt menarik di sekitar KL-Selangor ni.

Sebenarnya aku pun cam org lain jugak. Asal cuti je harus nak keluar KL. At least PD. Tp plan awal nak ke Perhentian ngan adik2 opis. Tp my clerk lak kata dia ada wedding on 1st May tu. Makanya, abis segala resort/hotel kat PD tu aku jelajah kat Agoda. Oleh krn lambat nak book makanya tpt bes pun da abis. Kesian. Tpt2 lain mcm jauh. Tp ada gak riki2 kat CH, tp cam dkt sgt ngan umah kg. Mcm kalo pegi tapi tak balik kg mcm tak sedap plak. So, di akhiri dgn tpt yg mmg dkt je ngan umah. Tpt ni kalo aku gitau sure org kata 'eh,  baik la duk umah aku jer'. Hihi. Umah ko ada swimming pool tak? Ada bilik ber aircond, siap bilik air bath tub skali tak dlm bilik tu. Ada tibi flat screen sebijik. Dan umah ko ada buffet breakfast tak dgn menu mcm roti canai, mee goreng, nasik goreng, puding roti, steamboat, pau, buah, roti dll? Kalo ada, aku leh check in umah ko. Haha.

Kalo baca kat status FB aku ari Sabtu tu tau je aku kemana kan. Hihi. Nati aku stori mori in d morning glory lagi pasal tu yew.

Hari seterusnya, as plan, kami ke Bagan Lalang. Iyer... mak ketinggalan noks.. seme org da pegi, mak je baru hegeh2 nak pegi. Pertama2 kali jejak kaki ke situ. Wah. Boleh tahan jugak yer. Nati kalo dtg nak sewa la chalet yg ada tetepi tu. Cam bes je. Murah pun murah.
Makan seafood di sana adalah ter baek!!!. Harus di repeat if mengidam makan ketam (ehem. Mengidam bkn tuk org mengandung je yer. Org yg mengandungi lemak pun buleh mengidam).

Dan hari terakhir bercuti, hanya di area KL. Sogo kite... bukan sopinggg.. tp singing. Hahaha. Mari lah kita menyumbangkan sore di Kotak Merah. Igt kut 2 jam sbb biasa kalo aku ngan Dee je dpt 2 jam. Tp reni sbb ada 5 org kut, maka dpt 3 jam. Enjoise sungguh nyanyi lagu Babeh..babeh...babeh.. beramai2. Hahahah.

So, itu la 'teaser' percutian saya. Tk perlu bersesak2 di hway, tak perlu berasak2 di hentian RnR. Mmg rileks lah. So, nxt time mungkin leh wat camni gak.

Nxt percutian - bulan 5 ni takde dah kot. Bln 6 wedding my akak ipar. Ke Melaka lah utk majlis di umah pengantin lelaki. Tp mungkin tak overnite di sana. Oh. Hujung bln 6 tu cam bes gak tu utk jalan2. Hurmm.. kemana lak yer? Cuma ada ujung bln 6 dan bulan Julai je. Ogos da puasa. September rehat la utk standby  nak p HK bln Okt. 

EH. Kejap nyer setahun. Puasa pun da dkt. Ganti puasa???? Alamakkk!!!

3 juta komen

haaa..
rajin bejalan tu mmg best, tp nak ganti puasa tu pun kena buat2 best jugakk..hihi :D

lama giler Ai tak pergi bagan lalang kekda. last time pergi masa darjah 5. that means dah 19tahun tak pergi. daasat ek bagan lalang. dah ade resort tuh...

CIk Anita :
nak mulakan ganti kemain la liat. Haih.

Ai :
Akak ni ler 1st time jejak Ai. Siannnn...

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign