Pages

22 May 2011

~Pasal Like Like Like~

Apa fungsi button like kat FB ni sebenarnya?
Utk menunjukkan kita suka kat statement seseorang dlm FB tu? atau gmbr yg ditepek? atau apa2 je lah berkaitan? 

Nak kata utk suka statement org, kadang ada yg 'like' statement sendiri. Kadang takde org lain pun like. Dan kadang takde org pun komen. Sekiannn... Kesian. Eh. Tentah aku pun ada buat dak ghoper itu. Jap nak recall. Tp rasa takde la kut sendiri buat statement sendiri like. Huhu.
Oke. Aku tak kesah pun. Sket pun aku idak annoying. Sukati mengkome ler yer nak. Kut nak sendiri like ke hapa ke. Bkn menyusahkan perut aku pun. Aku percaya org yg buat camtu sure ada motif nyer tersendiri. Jadi kita kena hormati motif tersebut.

Then mungkin juga utk like statement org lain yg kita rasa cam bagus...bagus..bagus.. 
Ini oke la kut. Btul la kut penggunaannya.

Tp ada gak kegunaan utk meraih undi.
Yo. Ini sgt glamer skang yo.
Kalo yg ni, kengkadang aku dpt gak org suh like. Tp jgn kata aku menyombong taknak like plak ye. Sbb kadang ada page lain yg perlu di like. Dan aku tak sker nak like like page lain sesuka hati. Jd itu le sbb kadang aku tak ter like derang nyer permintaan tu. Tp nyer kalo hanya kena like gmbr or apa2 je yg dipertaruhkan, ha..itu tak ngapa. 40x like pun takpe. 

Seterusnya kalo ada citer kematian. Aku tatau apa fungsi bila ada org like. Aku pelik pun ada. Ko like sbb ada org meninggal ke, ko like sbb statement tu. Kompius.

Maka sbb tu la kuar entry ni. Tadi kat FB aku tgk kat FB TV3 Malaysia. Derang up pasal Tragedi Hulu Langat tu la. Dgn tajuk Abang Dan Adik Antara Korban Runtuhan Hulu Langat. Motip ada 39 like dah??? Aku tak reti nak relevan kan makna like tu pada citer ada yg terkorban ni.

Aku rasa derang maleh nak komen, jadi klik like tu je.

Hurm. Nak kata annoying tu tidak la. Tak menjadi kudis pun malah tak cacat pun wall FB aku. Cumanya aku nak pikir, apa yg derang like pada status tu. Anyone tulung clear kan kat aku sat.

Oh. Smlm adik Faizullah kata 'klong, kalo ada org antar pasal dislike kat FB, klong jgn kelik tau. Itu spam'

Oke. Klong pun idak siyo (taknak) nak kelik sebarang2 ni. Napak pelik je klong biar kan je. 

Tp kesian kalo bebtul ada button dislike ni. Mungkin buleh buat gaduh. Hahahhaha.

*Memacam menda FB ni. Patut kena ada code of ethic for FBians neh. Huhuhu. Nati ada lagi entry aku nak buat, juga pasal FB. Haha

4 juta komen

kekda mai tag akak..jom join nie..baju sedondon..walaupun kekda penah buat contest cam gini tp kali nie apa kata kekda plak yg join..

http://mummydonakesya.blogspot.com/2011/05/mempersembahkan1st-contest-from-mummy.html

bg saya.. kdg2 sy gune kan like tu utk tgk update status tu.. (ade lg ke eh??)
klu dulu.. cth.. akak wat status - monyet saya mati kena campak..
saya pon like..
tp x taw nk komen.. tapi nk tgk update monyet akak tu..
so bile saya like.. dan kak maria lak komen..
fb hntr notis... maria komen pada status yg anda like..
jd sy pon dpt tgk update monyet yg mati tu..

hahahahaha pjg gile cite ai..

ha camtu la..

ok sile like..

my :
Insyaallah..nati akak tgk yew :)

CBL :
oh. camtu. oke oke..paham..paham.
tp kalo since kita like je nati dpt update status gak eh. akak igt kalo like takde dia antar update. uhuhu

Salam singgah...PCL buat rujukan di sini..TQ.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign