Pages

8 October 2010

~Al-Fatihah~

Ingat lagi cerita ini- musibah yang menimpa
Ptg ni lebih kurang kul 6, dpt call dari mak. Mak gitau yg Kak Norlie, adik kakcik dah meninggal.
Genap sebulan..betul2 sebulan Syawal ni dia terlantar sakit.
Dia mula terlantar petang 1 Syawal, dan petang 29 Syawal 1431, pergi mengadap pencipta Nya.

Memula dapat call aku pun blank. Masa tu still kat opis. Ada meting plak tu.
Pikir nak pegi ziarah ke tak. Nun kat Perlis sana. Walo famili derang kat KL ni, tp retu derang se famili dah pikir kalo jadi apa2 derang mmg nak selesaikan kat sana je.Ye lah..jauh tu kan kalo nak bawak balik KL. Aku mmg rapat dgn famili ni. Yg aku pi Perlis bln 4 retu pun mmg duk umah dia.

Muda lagi org nya. Dlm 34, 35 camtu la. Dia pindah Perlis ikut asben dia. Dkt la umah dgn umah mertua dia. Kat sana dia bisnes kek. Kek Pandan Layer dia sedappp sgt. Ni blog dia - Nolihome Bakery

Hiba...tu je aku buleh katakan. Sbb cara pemergian tu mmg menghibakan. Mcm aku penah citer dlm entry kat atas tu. Dia call suma family dia on 31 Ogos, minta halal makan minum hingga akak ipar aku cakap dia buang tebiat. Dia cakap juga kat asben dia, dia rasa mcm nak mati je dah. Terjatuh tak sedarkan diri petang 1 Syawal, dan teruslah terlantar hingga hari ni. Sepanjang Syawal. Lebih kurang 40 hari dari tarikh 31 Ogos tu, dia pun pergi. Kan org kata, tanda2 kematian tu bermula 40 hari sebelum kematian tiba. Owhhh....

40 hari sebelum hari mati
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Aku pun tatau nak kata apa lagi. Apa yg buleh dikatakan adalah mati mmg tak mengenal usia dan tak mengenal sebab. Kita kena bersedia je bebila. Tp....apa yg menjadi persoalan yg bermain dipikiran aku adalah- kita buleh terasa kematian tu hampir pada kita yer.

Buat Allahyarhamah Rozilawati Arben : Al-Fatihah.

6 juta komen

innalillah...
al fatihah buat arwah..

takziah yer..semoga rohnya dicucuri rahmat,..

moga rohnya dicucuri rahmat... alfatihah

inalillah...terasa sgt kehilangan kak rozi...dia sgt baik...al fatihah

RINA :
Owh..kenal kak Rozi yer.. kami suma panggil dia Noli.
Mmg dia baik..retu gi umah dia bln 4 layanan baik sgt. Dan layer cake yam dia tu sedap sgt.. skang dah tak dpt makan dah..
Sedih sbb tak dpt nak beri penghormatan terakhir pada arwah

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign