Pages

25 April 2011

~Pasal Pegi PABKL 2011~

Eh. Takde entry dari pagi.
Good..good.
Tehehehe.
Maklum la. Dah gaji. Kena la klik klik bayau segala utang piutang.

Tkpe. Lupakan. Kita cerita pasal sesi pembayaran di Pesta Buku plak yea.
Smlm pegi Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2011 atau PABKL 2011 atau nama singkatannya Pesta Buku. Di PWTC sanun. Dibuka dari jam 10pg sehingga 9mlm.
Sapa lum pegi masih berkesempatan sbb dia akan tamat pada 1 Mei 2011.
Ayuh. Jangan berlengah lagi yer kengkawan.

Apa yg bes? Mari layan gambau
 Kump. apa ni? Hijaz kut eh? Ada persembahan sempena apa tah. Sesampai je napak derang ni.
Org mmg meramai. Kata weekend kan. Sangkaan org tak ramai sbb lum gaji adalah meleset sama skali. Maknanya rakyat Malaysia mmg byk duit dan suka kan buku. Itu adalah fakta.
Kat sini lapang sket. Kat tgkt atas. Yg ada buku2 international je. Ada McGraw Hill seme. Haish..takkan kome tatau buku McGraw Hill, tu yg masa study keme dek potostat je tu. Huhu. Itu aku n d gang la. Abis buku library di potostat. Hahah. Tp ada gak yg dibeli. Mostly buku mgt byk dari McGraw Hill lah.
 Tak penah jalan2 kat situ. Napak satu tpt tu ada gmbr2 pak PM kita. Jadi amik gmbr (eh. apsal napak 'ceme' je mata Pak Mahathir kita ni??)
Ini pak Jib ngan Pak Cit (singkatan BonCit.. hahaha...ayok..ni sessi ngata suami sendiri kah?)
 Seumo idup, ni le kali pertama naik sini. Mcm ooo...gini la atas dia. Hahah
 Ni kan berpuluh kali aku petik petik petik baru dpt camni. Lps tu cena nk dpt balik. Dah tak reti!
 Banner dia lawa. Dlm ramai org tu smpat aku bergambar lagi. Haha. Lantakkkk..

Tetiba ada ni. Haha. Ini bkn kat PWTC. Ni kat Wangsa Walk. Gi carik lunch smpai sana. 

Kali ni aku duk sana 3jam jer. Dari kul 10.30am smpai kul 1.15pm. Paking jauh jugak. Merentasi balai bomba, merentasi sungai. Cewah. Haha. Abis pepagi seme paking full. Nxt time nak dtg pas Asar plak sbb waktu pagi sesakkkk amattt.... bebudak sekolah kemain ramai. So, kalo ptg nak ke malam tu dah takde la  kot rombongan sekolah. Atau pegi waktu pas ofis hour. Walo ramai, tp tak la sepadat semlm. Seyes tak larat aku

Maka, aku sempat borong ni je. 

Bagus. Bajet 2rat. Tapi abis dlm 1rat lebih je. Mmg bagus. Mungkin satu sbb org ramai sgt. Aku jadi rimas. Satu lagi sbb my dear ada skali. Salu tu dia drop je. Lalu aku akan membeli entah hapa2. But then kali ni good sket la sbb takde org Grolier, org Linguaphone propose produk derang. Salu pantang lalu. Good. Good. Org nak produk tu, org akan dtg sendiri. Tak perlu la kut ko tarik2 kan.

Novel tu sebenarnya bukan nak beli sgt. Tp saja je. Tah. Rupanya aku ni dah tak berjiwa nak beli novel. Bila tgk summarize kat bakang novel, kebanyakkannya 'dari bermusuhan akhirnya Nur Ezra Akila jatuh cinta dengan Syafiq Imran, jejaka yg dulu nya tak pernah dimimpikan untuk menjadi suaminya'. Ahh...da tak buleh dah nak baca buku camtu. Jadi aku plan carik novelis yg aku suka. Noor Suraya kat Jemari Seni takde keluarkan buku baru. Last year aku beli Jaja n Din. Lps tu tgk kat Karangkraf. Mak datuk ramai giler umat. Maka amik Anis Ayuni ni je. NI pun my feveret novelis. NB? tatau kat mana letak boothnya.
Then beli majalah Apartment. Baru dan lama. Majalah ni mmg aku target nak beli smpai la umah aku siap. Hey..umah tu pun satu hal tu. Apa hal takde bayar apa2 dah ni. Wisau plak. Then beli Rapi special edition tu. Cabaran Langsing. Miahahaha.

Itu saja.

10 juta komen

bestnya kakReen dah pergi, kita ni mcm blm ada bayangan lagi dpt pergi atau tak. huaaa nak pergi-nak pergi.

hahaha... patut la heran... apsal ada buah catur plak... ;p

bestnya...bila la eka dpt pegi

owhh p pesta buku yer..
kt fb pun byk yg bercerita pasal pesta buku.. yg jauh2 pn sanggup turun.. sepupu yanpn sibuk promote sbb dia orang karangkraf..
tp yan dah lame tak membaca.. novel sebijipn berbulan nak perabih.. hehe

cha :
Pegi la Cha, tp kalo wiken ramai banget neh.. sian cik Oni nati. amik cuti la pegi sana. Tehehheeh :P

Maria :
Hahaha.. tetiba je ada gmbr catur lak ek.

Yan :
Karangkraf amik sebuah dewan trus. Mmg ramai giler org dlm tu. Nak tgk buku pun ssh.
Yan, Reen ni beli je. Baca nya entah bila..da kurang da minat membaca novel skang. tu beli saja nak wat ckup syarat tu. huhuhu

Eka :
Tggu pas dpt posting balik sini nati yea. huhu :D

wahhh best nyer,haku dok carik buku dr in da house neh tak dapat lagikk..tensi betul...

haku cdg nak turun KL wekend nehh..takmo banjer haku ker...hahahaha...

x merasa la teman pergi pesta buku kali ni... sbb kena g kursus.. n duit dah tak boleh d keluarkan lg. takut pihak berwajib kt umah bising. haih... ai pinjm buku yu je la kak

CNN :
Kat sini byk oh buku tu. Sila pegi ke booth MPH di ground floor saja.

Ko dtg hari apa? Aku nak gi hanimun ari Sabtu n Ahad tu. Miahahaha

Leh je blanja. Nati aku add kat FB, leh kita sembang sana okek :D

CBL :
Nak pinjam bleh..sewa yea.. teheheheh

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign