Pages

4 April 2011

~Pasal Penemuan SPRM di JKDM~

Info dari Mingguan Malaysia - 3/4/2011
Ringkasan Penemuan SPRM
  • Ada pegawai mengaku menerima RM100 untuk setiap borang pengisytiharan duti K1
  • Sebanyak RM10,000 masuk dlm akaun pegawai setiap bulan
  • Menemui akaun ASB bernilai RM200,000 dan jam tangan mewah diperbuat daripada emas.
  • Simpanan dalam akaun bank sehingga RM1.2 juta
  • Mercun dan bunga api dalam rumah seorang pengarah
  • Lima ketul jongkong emas bernilai RM50,000
  • Dua pucuk pistol tiruan dan 241 butir peluru
So, govt servant, what say you?
Bagi aku menda2 camni la akan membuatkan 'sbb nila setitik rosak susu sebelanga'
Hilang kepercayaan org pada penjawat awam nih.
Baca berita ini pula

Adoi hai... cena eh? seronok eh hidup dlm kemewahan dgn hasil wang dari saluran tak sepatutnya (aku takut nak tulis haram)

Kalo kita yg ikan2 bilis ni senang je dia tax kan. Aku da kena masa ke Langkawi sblm aku buat majlis bertunang dulu. Aku beli coklat vochelle ke apa ke tah. Beli yg pek 5, 5 tu. Dlm 10 la kut aku beli. Abis di tax nya aku. Bos aku cuba pujuk pun tak jalan. Walhal aku masa tu pakai baju formal, tau la dia yg kiterang ni kakitangan kerajaan gak. Takleh kompromi langsung. Iyer, aku tau mmg dia buat keja dia, aku pun tak bantah la. Aku bayar je. RM30 camtu la. Tp agaknya kalo nak lepas kena la rasuah dia kut. Ha..kan, mmg dia bukan diantaranya tp sbb nila setitik la pas ni kita akan sangka suma pegawai kastam cam gitu gaya.

Aku pun bodoh gak time tu, yg aku pi hand-luggage buat apa. So, baru2 ni yg pegi Langkawi tu, aku buh dlm luggage lah. But aku da bersedia, if dia tahan gak, aku tinggalkan je kat situ. Bia derang je mentekedarah. Abis citer. Dah tu...

Giler lah, ada jongkong emas suma. Aduyai.... sng je nak kaya.


Dah la....geram plak rasa pikir. Boleh ke kata meke ni pengkhianat negara. Ke keterlaluan sangat???

7 juta komen

betul lah stoberi... masa dpt tahu/dgr berita ni,saya mcm WHATTTT!!!! gila apa depa sume ni...

kita pun pelik, semalam sama-sama tengok berita dgn mrABi, siap kita tanya dia, 'macam mana la hidup aman harta banyak benar, tak rasa melampau ke makan hal orang lain' mrABi diam je. malas nak mengulas.

memang tak patut.

tak takutkah mkn n bagi family makan drpd sumber yg tak sepatutnya?

hmmm

Kaya, memang kaya ... Tapi kat akhirat nanti, menjawab la kau semua ngan Tuhan ! Masa tu, takde maknanye nak menangis meratap merayu !!! Huh !!

P/S : Sori yee .. Ter emo skit ... Huhuhu

tu cerita kastam..blom lg cerita imigresen..lagiii byk kesah "menarik" kalo nk ke thailand sana..
pendek kata, kalo keje yg jenis deal2 gini nak kasi org salah lepas mmg boleh buat duit sgt2
tp tu la, bukan sume..tapi kalo bos2 atas yg seronok kaut duit2 ni mmg org bawah bos paksa gak amik sbb takut dorg repot..so biar sama2 merasa

bnyak ler keje kosong pasni kt kastam..
get ready resume masing2...

CH :
Mmg kan. sakit ati pun ada.

ch@ :
Pelik kan. Bagi anak bini makan menda2 camtu. tak rasa bersalah ker? tskk..rosak nama baik penjawat awam.

Ai :
Kalo derang pikir takut tu, mmg dereang tak buat Ai.

Adia :
Kalo derang pikir pasal akhirat derang tak buat Aida. Ni suma igt idop menongkat langit la ni.

Syana :
Kan??? kalo tak kuat iman mmg terjebak la. Entah la. Berani tu masalahnya. Hurmmm.

Shark :
Idak la awok nak mintak keroje situ wehh... kang abis dipandang serong dek sedara mara. huhu :P

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign