Pages

7 April 2011

~Pasal Muhasabah Diri~

Just a simple note.
Muhasabah diri.
Kengkadang bila kita di atas mungkin kita terlupa orang di bawah.
Bila ada kawan aku reply komen kata "kadang ada org di atas, nati ada org tu yg turun bawah terlanggar taik"
Camtu la lebih kuang.
Ye lah kan. Aku la kut skang ni yg terlanggar taik.
Aku pikir org amik kesenangan aku.
Mungkin ada kekhilafan aku dulu yg mana skang aku pula diduga begini.

Mungkin.

Muhasabah diri. Semua yg berlaku ini mmg untuk menduga kita.
Kita je pikir kita susah. Tp ramai lagi yg susah.
Dalam kesusahan ni Allah bagi kemudahan sebenarnya. 
Kenapa perlu pandang negative effect.
Tapi... arghhh!! mmg tak boleh oh. Susah nyer nak dipositive kan.
Tiap malam sebelum tido, setiap pagi bangun dari tido aku pikir, pikir, dan terus berpikir.
Dan kerana itu yg membuat aku kecewa sgt sgt.

Mmg takde sapa salah, sapa betul dalam hal ni.
Memasing boleh andaian sendiri.

Andaian aku.
Aku tau aku tak penting. Memang tak penting.
Ada takde mmg tak memberikan kesan.
Tp ini lah amanah yg perlu dilaksanakan.

Tterima kasih Ya Allah, krn memberikan aku adik2 (serta seorang abg juga), yg sedia membantu. Yg memberikan kegembiraan dan keceriaan.

Aku nak amik moo moo lah duk kat tpt kosong tu. Mesti bes....
Sapa moo moo?
Ni ha......
Imej : Google

6 juta komen

Salam Kak Reen:
Nita memang tak tau apa prob yg akak lalui sekarang ni. Tapi mungkin dalam keadaan petang yg sayu macam ni, serius Anita rasa termuhasabah diri dengan entry akak ni. Walaupun mungkin muhasabah utk diri sendiri, tapi cukup bermakna untuk orang lain. :)

Anita :
Owh...touching...

Tu la..kengkadang ni kita ni kurang bermuhasabah. Asik igt kita je susah. mungkin kita da terlalu sng satu ketika dulu, hingga kita ter lalai.. :)

hmmmm

aisha ada moo moo, sentiasa kat dalam kereta stanby wat tido.. hehe

apasal bila aku jumpa nko aku rasa nko ni mcm ceria je orgnya...
tp bila baca blog slalu je emo... banyak pendam perasaan eh... jgn la peram2 sgt prasaan tu... klu perlu luah... meh cite kat aku... aku kaunselor tak de tauliah... hehehehe...

hahahaa tgk lobang hidung moooo tuhh buat haku nak tergelak plak..tapi biler bacer konyer citer haku rase insap pulak...menyesal haku gelak dulu tadi..

beb setiap dari kiter ader dugaan masing-masing tapi yang membezakan kiter adalah cara dugaan itu datang dan cara kiter menangganinyer.be strong beb what ever it is..!!!


kiter adalah wanita yang hebat walau pader zahirnye lemah tapi punyer hati yang kental dan kuat.itu adalah kenyataan yg kiter hampir luper dan perlu sentiasa ingat.

maszmadi :
wahh..leh la pinjam moo moo aisha cemni..tehehehhe

Maria :
Selalu emo eh?? abis... aku tak leh cerita secara direct kat sini. Maklum la..blog mak ni glamer noks kat opis ni. muahahahhaa.... (nak muntah??? silakan..ai tak marah..)

CNN :
Haha..tu moo moo angkat unit kiterang. ko nak bela pun buleh..tk ssh bela dia, kasik makan rumput je. teheehhe

Thanks yunk 4 ur semangat tu :)

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign