Pages

12 April 2011

~Pasal Mari Berjimat~

Langkah penjimatan bila berbelanja di JJ. Tehehe.
 

Yepss. Selain beli barang kat TF yg aku salu pegi setiap kali balik kg, aku sker je shopping barang umah kat JJ AU2. Dari dulu lagi dah. Kut baca blog aku mmg tau la aku acapkali ke sana. Sbb nyer sng paking. Org pun tak ramai. Skang ni je ramai sket sbb ada umah kaca  AF tu. Tp tadi aku pegi takde org belatih pun dlm tu. Huhu. Mesti ada yg bawak anak2 yg nak tgk bebudak AF tu keciwa tetengok kosong je umah tu. Huhu.

Bln ni mcm byk gak la barang nak di top up kan. Cam minyak masak, pencuci dll. Memula igt nak gi carefour, tapi cam rasa nati mesti byk brg abis sbb org baru gaji kan. So, pegi JJ saja. Sbb barang JJ kdg2  lebih 2,3 kupang dr tpt lain, kita kena kurang la sket kupang kupang tu. Maka, kami carik menda dgn jenama Jusco Selection saja. Hihi.

Yg pencuci pakaian tu aku baru nak test. Tgk kat rak cam da byk je abis. Makna org beli la kut, ke saja nak gimik dek Jusco tu je. Tp bau lebih kuang Dynamo je. Aku biasa pakai Attack yg jenis cecair tu. Sbb yg tu bes, dia da skali softener. Tp tadi takde plak. So, amik je jenama Jusco. Hihi. Then peluntur, pencuci jamban pun amik Jusco Selection. Baby wipes (ini aku buat make up remover) pun Jusco. Lantak la..bukan nak makan pun menda2 ni takut tak sedap.

Kalo makanan tu takut gak nak terai. Tp retu penah beli coffee 3 in 1 dia. Saja nak terai. Oke gak rasa. Mlm ni nak repeat my dear taknak dah. Suh beli Nescafe. Huhu. Gipun ada adiah beg shopping tu. Yg jenis buleh lipat2 masuk hbag. Oke lah. Amik je.

Lps tu masa nak redeem beg tu, skali budak jaga kaunter tu bagi beg lagi. Aku mcm 'eh..ni amenda lak ni'. Then budak tu kata mmg kalo spent lebih RM50 dlm 1 resit dpt beg ni. Aku pun 'ohhhhh'. Seronok la weh. Sapa nak bagi pree camtu. Dpt 2 lak. Yg cashier tadi tak ckp pun. Budak baru agaknya cashier tu. Dah  la aku swipe Maybank Card dia tak tekan saving. Pastu suh aku sign plak. Maybank Card kan tak payah sign. Aku lak ajar dia. Heh!

Beg ni dia buleh extent kan. Ada zip bawah dia. Bes bes (padahal melambak da green bag ni. huhu)

3 juta komen

Rumah Mar sangat la dekat dgn JJ au2 tu. Ruma Reen kat mana?

Zana :
Selain di Pahang, TF juga telah meluaskan pasaraya nyer ke pekan2 kecil di Perak.
Sekian berita niaga melaporkan. Teheheheh

Mar :
Tetttt.... akhirnya kita berjiran.. hahahah

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign