Pages

6 April 2011

~Pasal Daun Selom~

Kredit gambo to chef hanieliza

Ok, skang bercakap pasal Daun Selom plak.
Sapa makan ulam ni??
Aku baru je berjinak2. Sbb dulu mmg bukan jenis makan dedaun ijau ni. Sejak2 dah 3series ni baru nak makan. Huhu.

Tp aku sker mkn buat ulam.
Ada org letak dlm laksa kan?
Kalo dlm laksa aku tak sker letak menda lain selain timun, bawang n daun salad.
Kalo ada menda lain mmg 'potong'.
Even nenas pun aku tak sker. Sbb tu aku 'kureng' kalo makan laksa kat kopitiam tu, sbb ikannya udah la beso seko, pehtu ada nenas.

So, skang aku cukup gemo ngan ini ulam.
Tadi lunch pun amik ni gak.

Sedap oh kalo cicah ngan sambal tempoyak.

Kalo kat kg bonda ku buat sambal kelapa.
Mmg la sgt nom nom nom.
Tau cena sambal kelapa?
Aku tatau la tpt lain cena kekdahnya, tp kalo dr air tgn ibu ku, kelapa yg diparut (kelapa muda sket la baru bes), tumbuk cili padi, gaulkan then kalo nak letak tempoyak sket.
Pergh... dap nyehhh...

14 juta komen

daun selom ni i makan masak buat masak lemak cili api...sedap owwhh

try la

eka pun suka tumbuhan hijau ini.pestime hidup dgn en somi dia ckp eka cam kambing

emmm... daun selom... dgn sambal belacan... dgn ikan goreng panas... tak pun ayam goreng rempah... erghhhh... bestttt.... ;p

ade sorang lagi kawan dia - ulam raja... ni pun sedap gak...

perghhh perghh.. klu makan mak masak.. ape pon sedap.. kecuali nasi grg dgn mee grg mak.. hahahahah ehh aku kutuk mak aku ke nih? tak la..
hahahahhahahahaha

rasa macam tak pernah lagi makan daun ni....saya dulu pun kurang makan sayur warna hijau...dah besar ni baru pandai makan.....


New Entry: <a href='http://dihaz17-foryou.blogspot.com/2011/04/dilema-nak-teruskan-atau-tidak.html>Dilema | Nak teruskan atau tidak?</a>

wei, makcik kecur air liur ku! tak penah makan sambal kelapa, tapi bila baca resepi ada cili padi... rasa nyummmmmm, yummmyyyyy!

aku pun tak makan dedaun hijau b4, but masa dalam pantang dulu hv to lorrrr... and hanya ulam raja je yg akak boleh telan sampai skrg. sgt besttttt... tu yg mengidam tu...

mmg sedap...kina mmg dari dulu suka mkn ulam nie. bukan saja ia menyihatkan badan..ia blh buat kita sentiasa muda.

"paling suka daun selom buat ulam..atau kerabu.."

"salam kenal,follow pn stoberi.."

nom nom nom jugak
eh daun selom ngan ulan raja sama ke??
kekee xkenal daun

TnZ :
Owh...bule buat masak lemak yer. oke oke.. :)

EKA :
Akak baru je berjinak2..ptt la Eka awet muda. tehehehe

Maria:
Kan...ikan goreng garing2.. tik tik air liur jatuh..tehehehhe

Ulam raja aku tak leh masuk lagi. huhu

CBL :
Hahahahah.. lawak oh ekau ni CBL. Skipp..skippp

Zahidah :
Hehe. Kat Sawak takde ke yunk??? ada kut..ke nak akak pos?? teheheh

CH :
Haha..sowii.... mggu ni maybe balik kg, if my mader buat ai kasik tepek gmbo yer.. :)

kami se family kat kg mmg kuat pedas, dtg my dear masuk famili kiterang berpeluh dahi makan. teheheh

Kina :
Owh..Kina pun awet muda je.. :)

Piasara :
Sedap kan??
Thanks follow, akan membalas kunjungan mentar lagi :)

Syana :
Yunk, lain, ulam raja daun dia tajam2 dan ada bau kuat sket. Ini takde bau, tp makan cam berangin je. Dap!

wooo besh..besh..
daun selom ni besh kalo buat kerabu..
kerabu pegaga pon besh..eh tetibe kerabu masuk dlm ini cerita...hahaha

sedap ni kak reen...mak saya tanamkat umah..tiap2 minggu makan.uufff

cikcha :
Smlm baru aku makan kerabu selom ni..tp beli la. teheehh

Riena :
Wahh..lagi senang kan.. :)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign