Pages

7 April 2011

~Pasal Musang~

Isk. Motip btul tau. Tetiba tingin duyan plak haih.
Padahal aku bkn penggemar duyan.
Kalo musim dia kat kg tu, mmg jarang nau aku makan.
Makan buat rasa rasa adalah. Nak kata makan sbb suka tu mmg tidak. Dan nak kata tak makan dan nak tutup2 idung sbb bau nya takde lah. Oke je. Cuma 'kureng' sker je.

Kat kg ada la pokok2 keliling umah n kat kebun sket. Nak kata dusun tu mcm beso sgt plak. Tp kira cukup la makan anak beranak kalo ada musimnya tu.
Kesimpulannya aku mmg tak heran dgn king yg satu ni.
Tp,tgk kat TV3 mlm td mcm bes je.
Musang King eh. Yg katanya ada kat Gua Musang jer. Udah...seb bek aku tak ngidam. If ngidam harus amik cuti nak makan durian kat Gua Musang plak. Haha.
Pasni berderet org yg jual tulis Musang King, walo padahal buah tu sebenarnya Kucing King je. (macam mangga harum manis la, walhal kat Perlis je kita leh dpt. Tp smpai kat Cokit ada harum manis, walhal dari Siam. Ceh!)

Napak dlm tv tadi mmg la sedap sgt. Hihi
Kredit : Kosmo
So, nak carik lah.
Tk dpt musang king, musang kong pun takpe lah.

Jum carik durian.....

Imej : Google

6 juta komen

musang king? aku makan this duyan last wiken. masa beli rasa mcm tak cukup sebijik. bila makan, 2 ulas dh mengah. sib baik beli sebijik jek... pulak tu ke main kemahalan ko... rm40 sejibik. nak je aku debik tokey duyan tu...

weh... yg ni mmg sedap... 1st jumpa tengah tahun lepas masa tu member laki aku belanje... segan la nak makan... masa tu sekilo masih belas ringgit lagi... pastu puas aku suruh laki aku cari lagi... nak makan puas-puas... masa nak makan make sure perut jgn time kenyang makan duyan ni... tp jgn perut kosong plak... klu perut dah kenyang mmg tak leh masuk banyak... 2 ulas give up la... ^_^

aku mmg suke duyan... mmg thumb up la kat Musang ni... D24 / Kurau pun dah turun tahkta... ;p
tp klu nak buat serawa aku cari duyan kampung gak... ;p

haar nak cite gak ni...last week aku gi pasar mlm...mencari durian gara2 nak sgt mkn durian, almaklum dah nak dkat setaun x dpt mkn durian...huhuh
skali hamik ko dua bijik bsar sket jer bsar dia aku kna rm42...
huii ke kami yg kna tipu? @ mmg durian tu grade special punya?
seb baik balik tu mkn punya mkn durian tu btol2 sdap laa...

Sana sini citer duriiiannn ... Aku punterliur gak jadinyeee .. weeeiii ... nak carik jugak laaaa !! ;D

waaa ai hait chuu..apsai boh gambo ituu...isk! isk! ada jugak try tanam pokok dokyan kat algeria ni kang!

CH :
mmg tu la rega dia..dlm RM40 sejibik. huhu

Maria :
Tp cina kat tpt aku ni kata d24 lagi sedap. tatau la plak aku kan. aku bkn reti sgt pasal duyan ne

cikcha :
ye la kut tu. kalo musang king ni biasanya sebijik da rm40. giler mahalkan..

adia :
carik...jgn tak carikkk

che sue :
bleh je tanam, but by dat time dia udah buah, ko pun da selamat berada di Mesia. teheheheh

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign