Pages

28 August 2012

Welcoming Ceremony - DTC, UM

Alhamdulillah. Semua berjalan lancar utk hari ni.
Mmg agak mencabar juga sbb mostly jalan KL jammed - jalan tutup area Dataran kan. Jadi, dia cam merebak ke seme kawasan2.

Lama tak drive, tp bila dah drive oke ja. Malah rasa seronok plak.
Hihi.

Bertolak dari ofis. Ya, dari ofis lah sbb antar 'spouse' dulu. Gerak kul 7.30pg. Dah la pagi tadi cam gelap nak hujan. On d way tu mmg hujan lah. Lebat. Stop. Renyai renyai. 
Jammed. Stuck setgh jam dkt hway yg menghala ke MValley. Yg nak masuk ke Federal tu lah. Ntah apa nama jalan tu tah. Aku risau si kotak kasut aku tu buat pangai ja, sbb ada la 2,3 kali bila jammed tu, dia tetiba baek punya termati enjin kan. Aku off air-cond, bukak tingkap. Mujo tak berapa hujan sgt dah.

Smpai DTC,UM dekat2 8.30pagi. Just nice. Aku bukan risau lambat ke apa. Aku rasa parking takde. Tp mujo aku antara orang2 terawal juga. Agaknya sbb ujan dan jalan byk tutup kan. Sokay, dpt paking selesa. Register, dpt beg, pegi duduk. Ramai juga lah. Masa briefing tu dia kata ada 6k application, yg dpt 3k sahaja (kira termasuk seme la - Master n PHD)

Majlis cam biasa. Ucapan dari VC, briefing pasal library, pasal fees and IPS itself. Ada refreshment kul 10 tu. Makanan cam open house raya. Sedap plak. Rugi tak amik byk2. Hihi. Mmg aku takde kawan yg kenal, tp kat situ ada je yg boleh dijadikan kawan.

Kul 1pm, sesi meraikan calon settle. Kena tggu smpai kul 2.30pm utk briefing kat Fakulti plak. Aku lepak2 dlm keta. Solat jap (mujo surau dkt DTC tu ada), then gerak carik Fakulti. Hoi. Berpusing2 jugak. Nyampahhh.... paking la yg buat terpusing2. Dah termasuk fakulti lain plak, reverse balik. Lps tu termasuk paking staff, ha, kang ada yg harapan kena clamp, keluar balik dari situ. Ceh. Pusing2 situ je. Tahpehapatah.

Kul 3pm briefing plak. Kenal2 sesket kawan2 se-course. Mostly aku rasa yg amik mmg student UiTM yg sama course ngan aku dulu. Yelah, nak smbg gak ngan course yg sama nama kan. 

Kul 4 settle. Aku tak tggu lama dah. Balik la. Kang jammed kat Federal apa pun tak dpt. Balik. Balik. 15 minit dah smpai ofis. Huhu.

Nxt week - 7/9 baru register.  Byk gak menda 'remeh' nak kena buat ni. Medical check-up, bayar fees kat Bank Islam. Maleh tul nak check up tu kan. Tp nak wat cena. Rasa 7/9 aku kena cuti lah. Sbb nak pindah lagi tu. Kira pagi tu ngemas, ptg gi register jap. Jap ke? Jap la kot sbb dia ikut by fakulti. Fakulti aku 7/9 petang.

Sedar tak sedar 10 tahun dah yer aku meninggalkan alam 'study' ni. Bila tanya orang yg sambung tu, derang baru setahun habis belaja. Aku 10 tahun. Pergh. Betul ke 10 tahun. Tamat Okt 2002. Dan masuk balik Sept 2012. Betul lah. Genap 10 tahun. Hurm. Rasa baru je lagi. (dan rasa masih sama muda je ngan yg lain tu. Hihi)


Tgh nak pikir. Nak amik subject apa. 3 subject la amik sem ni. Yg utama mmg aku nak amik HR la sbb itu aku tgh keja skang ni kan. Senang buat assignment ke apa kan. Pastu Mgt Theory pun kena (itu core subject), satu lagi tatau. Course aku after working hours. 6-9pm. Jadi, aku igt nak amik kelas Isn, Selasa, Rabu. Hari lelain takyah. Rehat saja. Bes. Flexible. Aku sker. Lagipun seme subject dah 'familiar'.

Moga moga segalanya berjalan lancar. Cecita aku nak settle kan dalam 3-4 sem saja (minimum boleh buat - 3 sem, maximum - 8 sem). Ke tinggi sangat angan2 tu?? Hihi. Apa pun, berdoa pada Allah moga dipermudahkan. Suka. Mmg suka sgt nak sambung belajar.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign