Pages

28 August 2012

Edisi Keratan Akhbar : Wang Lesap, Kabinet Tak Siap

Sementara aiols ada majlis kat 'sekolah' ai, aiols tinggalkan uols dgn keratan akhbar ini.
Klik kalo nak tgk besar sket.
If tak napak juga, kena tgk paper Sabtu tu ari-pg27 kalo tak silap aku

Tak terkesima uolsss...

Nak nak aku yg tgh duk sakan nak buat mendalah ni.
Tpt aku buat tu pun mmg dia nak bayaran secara 3x bayaran.

40% as deposit.
Then 40% time dia dah nak pasang.
And last payment - 20% bila dah siap seme.

Ko igt aku confident nak kuarkan 40% yg pertama tu. Kalo kabinet ni rega rat rat je mmg tak rasa, tp celah mana nak dpt rega kabinet rat rat kan. Jadi, 1st payment pun risau btul rasanya nak transfer. Tp kalo tak transfer mampuih dia tak pasang kan. Tu pun aku bayo seminggu sebelum dia pasang. Lps tu payment kedua tu, dia dah dtg pasang sket baru aku bayar. Lagi 20% blum bayar sbb sehingga aku tulis ni, ada sedikit lagi wall kabinet ngan table top blum pasang. Da settle seme baru aku settlekan seme bayaran.

Kalo tgk nama sykt dlm paper tu, aku pun pernah terpikir nak g survey. Tp tak terpegi. Fuh...
Tu la, buat renovation ni pun bagaikan mempertaruhkan nasib juga kan.
Kalo nak buat renovation tu, sentiasalah berhati hati dan berdoa lah banyak2 dan minta pada Allah tunjukkan mana satu kontraktor yg perlu kita amik. Sbb bila kita dah amik byk2 quotation mmg kita rasa cam tatau nak amik mana satu. Tp berdoa berdoa berdoa, minta Allah tunjukkan, Insyaallah, nati bila nak buat keputusan, kita akan rasa tergerak je hati nak amik yg mana satu.
Cam aku tu ari, mmg ada rasa nak amik kontraktor melayu utk re-wiring, grill seme tu, tp ntah... rasa taknak amik. Lps tu dgr citer yg kontraktor tu sudah tarik diri dan dah tak buat dah rumah2 orang yg buat dgn dia. Tatau la terbengkalai ke apa. Aku pun dah tak napak kontraktor tu ada kat bawah tu dah. Awal2 tu dok ada je dia nak promote.

Entah ek, kadang kita nak tolong melayu, tp akhirnya begini lah. Apa pun, kadang, apa yg terjadi ada hikmah nya. Insyaallah. Allah menduga kerana Dia tahu kita mampu hadapinya :)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign