Pages

10 August 2012

Edisi Hari Raya : Tukar Duit Raya


Yer. Aku terlambat thn ni dlm bab penukaran duit raya.

Retu bebudak ni pun seme da sebok2 nak tukar awal puasa. Aku tak amik endah sbb myDH kata "takpe.. nati tukar kat adik saya jer"
Aku pun oke lah, kerana "adik saya" [read as my SIL) tu keja bank. Sokay, takyah susah2 kan. Last year, adik unit aku yg tukarkan sbb akak dia keja bank. Tp thn ni da tukar duit, malas lak nak susah2 kan dia.

Lps tu, mggu lps aku tnya balik, dia kata "adik saya kata - dah habis"
Wah. Bes kan suami saya. 
Katanya lagi "nati la carik bank kat belakang2 tu kut ada lagi"

Bank belakang belakang?? Haha.
Bank belakang2 tu adalah bank2 kawasan Imbi tu. Belakang2 sbb area belakang ofis kiterang lah. 
"Nanti awak kasik duit" katanya.

Mmg tak harap dah la. Ngan "adik saya" pun dia lambat nak p tukau, apatah lagi "bank belakang belakang"
Aku mmg ada je plan B. Aku pun ada kawan ngan keja bank.
Lagi mau tunggu. Byk lagi menda nak buat nih. Dgn intebiu segala tak abis2 kan.

So, msg Dee, tanya bank dia (wah..bank dia..kaya oh kawan aku ada bank), ada duit tukar lagi tak. Dia kata ada, dia pun baru tukar. "Bank ni takde customer muslim sgt kot" kata si Dee. Hihihiw.
Yer, international bank. Manade ramai customer melayu cam retail bank lelain ni. 
Dia kata nak suh dia tukarkan pun buleh.
Maka, zaaasss... trus transfer via Maybank2u jam jam tu jugak (thanks to technology nowadays).

Tp sblm tu sempat la hello ke myDH, tanya nak tukar tak. Kang kata derhaka lak kerna membelakangi suami kan. Haha.
So, dia pun kata nak. Terbalik sudahhh... dari dia yg iyer iyer "takpe, adik saya ada", sudah aku yg settle kan. 

Kerna itu lah terlambat. Mujo jugak dpt lagi duit baru. Aku tgk mostly bank dah kuar 'iklan' kata duit singgit ngan 5inggit dah habis duit baru. Hiwhiwhiww.

Tp terlupa pula nak tukar duit RM20 kan. Tp nak bagi sapa RM20 tu. Hihiwww.. tkpe, kalo sempat nati nak tukar lah gak. Saja. Bagi kat warga2 emas ke kan. Balik kg myDH ada ramai warga emas, leh la sedekah :) Warga tak emas, duit yg tukar sedia ada tu sudah... teheeeheee.

Eh, tadi aku ada tulis intebiu tak abis2. Ha.... sekali pagi tadi terloncat kejap bila bos kata dpt arahan utk buat intebiu 15hb. Ha. 15hb Ogos ya, bukan 15 Sept. Ko bayangkan. Sudah aku nak cuti 16hb tu, buatnya terlantun nak buat 16hb?? Fuh. Fuh. Terus kumpulkan team powerpuff gals aku, pastu briefing sket. Sapa buat tu, sapa buat ni. Mmg la pressure jap. Bukan pasal aku nak raya, tp date tu cam 'sempit'. Kang ada yg calon dari Kelantan tak dpt balik kang. Datang je boleh, balik takdak tiket. Huhu.

Tp, bincang2  balik, naik atas (big boss lah), bincang2 lagi. Fuh... mujo. Tu pun kalo tak, kena buat 23hb. Aku dah gelak2 sbb aku da masuk kijer. Boss lah. Hihiks. Tp mujo juga. After cuti raya lah. Fuh. Lega la jugak. Kut tak stress. Esuk nak g beli langsir pun tak dpt lah. Harus kena masuk keja utk prepare segala kalo intebiu 15hb tu. 

Oke lah. Dah buleh masuk duit dalam sampul la ni yer. Ngeeee....

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign