Pages

13 March 2012

Hasil Online Kepada Online

Tehehehee.
Tajuk sungguh terhapa hapa dan propa saja.
Setelah dpt cek dari Nuffnang, lambat btul nak di cash out kan.
Amaun tidaklah seberapa pun. Ku peram-peram jugak 2,3 bulan. Sbb terpikir2 nak beli apa. Igt nak beli samting yg 'napak' la. Teheeee.
Ada terpikir nak beli set tupperware. Tp cam eh, tak yah la... 
Lps tu nak beli tudung. Pun cam eh, takyah la.

Tapi sbb bulan lps da gedik2 tgk FB Yanti Collection, trus jadi gulp gulp. (aku beli tudung Fareeda mmg dari Yanti Collection sbb tudung dia cam lawa je tgk - padahal sama je pun ngan org lain-dah tu cpt dia pos. Hari ni ko bank-in, esuk dpt dah. Huhu).
So, bila da gulp gulp tu, kepala otak terus mencerna. Kena beli, kena beli. Tp masa tu kan gaji jauhhhhh sgt. Gaji bln 1 yg awal, smpai nak pitam tggu gaji bulan 2 tu.
Sbb da gulp gulp, maka my dear kata 'guna je lah cek awak tu'.
Dalam hati sayang, tp apa kes nak simpan plak. Igt bleh beranak pinak ke cek tu?
So, ini lah hasilnya.

Sebenarnya pun guna duit aku dulu. Lps tu baru p bank-in cek tu. Rasanya pun smpai reni pun floating lagi kot. Ke dah ada, malas nak check maybank2u.

Hasil online kepada online.
Maksudnya, aku dpt duit hasil online, aku beli barang pun thro online. Kuikuikui.

Lps tu ada la lebihan sket. Maka sambar plak 4 buah buku ni. Secara online jugak. Beli dari - BELI DISKAUN. Pun cpt smpai. Bayar Jumaat, Isnin dpt. Bes kan. Aku siap emel ke dia buku2 aku nak, so dia yg cari. Mujur ada, sbb ada buku2 yg da tak re-publish.
Empat buah novel ni beserta kos pos adalah RM81.00. Ada dulu aku buat entry nak kumpul novel penulis2 yg aku sker. So, novel Anis Ayuni secara rasminya telah hampir lengkap (ada 2 buku lama, tp malas nak carik, tkpe lah). Begitu juga dengan Noor Suraya (eh, ni ada tak lengkap, tp dah baca seme). Lps ni Fauziah Ashari ngan Norhayati Berahim plak.
Empat buah tu. Bacalah kau smpai muntah. Huhu.

Tp ini di top up jugak ngan cek hasil jualan Tupperware.
Yeps... syukur, amaun satu cek hanyalah RM30. Dan baru dpt 2kali. Tp tu lah sumber semangat katanya. Tetiap bulan, jualan maintain dan dpt la merasa 'komisyen'nyer. Tupperware tu pun kira online gak la, sbb ada gak sahabat2 online yg membelinya. 

Jadi, begitu lah.
Hasil Online kepada Online.

Terima kasih. 
Terima kasih.
Dan 
Terima kasih kepada semua.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign