Pages

30 March 2012

Jangan Bunuh Orang Lain

Sakit je hati nih.
Bengong betul. Ko nak bunuh diri ko, bunuh je lah tp jgn sebok nak bunuh org lain.

Yer. Aku geram.


Sumpah tak paham betul dgn perokok2 ni. Dah la mencemarkan udara. Pulak tu tanpa rasa bersalah merokok di sana sini. Eh. Derang tau tak sebenarnya kawasan pejabat adalah kawasan larangan merokok. Tapi sapa nak control tu semua kan. Tp tu lantak la kan. Derang nak bunuh diri, bunuh lah, tp jgn nak membunuh orang lain sama.


Marah nehh...marah.. sbb tadi aku makan, lps tu dtg la plak makhluk dari meja sebelah. Dgn sedapnya merokok dan angin membawa asap ke arah aku. Grrrr.... Rasa nak pitam serta merta.

Pergh. Mmg nak termuntah aku dibuatnya.
Dari elok mood da ceria kekenyangan bertukar rasa annoy giler.

Tak bertimbang rasa langsung kan perokok ni.

Kut ye pun tgk2 la. Dan skang pun nak termuntah.
Rokok ni pun ada jenis2 dia.
Ada yg jenis tak berapa nak termuntah.

Tp yg ni tadi mmg jenis... ah... mmg tahap nak termuntah la. 

Jgn kata la aku benci plak org merokok ni. Laki aku pun merokok. Tp skang dia tak tegar dah. Cuma aku menyampah kalo tak bertimbang rasa ni. Ko sorang makan asap tu dah la. Ni nak suh kita skali telan apa motipnya. Abis segala baju, tudung melekat bau. Sgt la annoying sgt.

Aku dulu mmg tak sker org merokok. Menyampah. Sbb rumah aku, famili aku mmg bebas dari asap rokok. Arwah ayah tak merokok, abg2 pun sama. Tapi tah cemana ada sorang abg aku terjebak. Tp tu takpe. Dia jarang2 balik.
Tp ter kawen plak  ngan org merokok. Kalo tgk cam mmg takkan la boleh berenti. So, akur.

Nak marah2 tu mmg tak kuasa la kan. Prinsip aku, ko nak berenti, ko pepandai la sendiri. Nyawa ko, hidup ko. Org lelaki ni kalo kita marah2 pun bukan dia nak dgr. So, apa yg aku buat, aku tegur secara indirect.

Aku tegur sng je - "saya tak kesah pun abg nak merokok, kalo nak rasa mati dulu silakan lah. Jimat duit pencen saya sok awak tak merasa"
Lps tu kalo ada iklan besar2 kat paper tu aku sua je ke dia. Atau baca kuat2.
Kat tibi tu pun. Yg iklan errr..ekkk...akkk.. yg org cina tu nak cakap apa tah kat anak dia tu kat spital tu aku salu tiru2. Ada je iklan tu aku tiru. Lelama dia pun faham la kot apa aku nak sampaikan.



Lama2 skang ni mmg dia tak merokok langsung kat rumah. Even kalo kuar dgn aku, bercuti ngan aku, balik kg mmg dia tk merokok!
Dia cuma merokok bila dgn kawan2 dia. Dan bila aku takde dgn dia.

Aku tak pernah marah2 pun. Cuma keluarkan kata-kata sinis je.
And it's work.


Tu sbbnya..bukan tak buleh. Buleh je pun kalo nak berenti. Kut tak buleh nak berenti, buleh je kurangkan. Susah nak kata lah. Tak napak apa benefitnya merokok ni. Tp perokok kata derang menjana ekonomi negara. Oke. Terpulang. Tp jgn la libatkan org sama atas hasil janaan korang tu. 


Pendek kata, hari ni aku mmg betul2 menyampah. Lagi plak hari ni siap pakai tudung bawal baru. Abis berbau dahhhhh......
Bengong tau. Bengong sgt.
Ah..nak muntah lagi ni... helpppp.........

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign