Pages

10 November 2010

~Pasal Konsep Bersyukur~

Alhamdulillah. Baru naik dari dgr ceramah tadi.
Ustaz nya sgt bes. Smpai tak sedar masa berlalu.
Timbalan Mufti N.9. 
Start kul 11.30 smpai kul 1 tadi. Mmg bes dan boleh la diaplikasikan dalam life sehari2 ni.

Alhamdulillah, my dear jugak ada dgr. So, aku tau, dia pun tau. Tk perlu la aku nak citer balik. Tp tak ketahuan la plak aku kul brapa dia sampai.

Secara kesimpulannya, bersyukur la apa yg kita dpt ni.
Selalulah ucapkan Alhamdulillah. Yg kelaka ustaz tu kata kalo anak kita cakap Alhamdulillah bila mana talipon kita tercampak dlm longkang, jgn la marah. Maknanya ada hikmah yg akan kita dapat. Eh..kalo talipon tercampak dlm longkang mmg Alhamdulillah la kan, mana tau dpt hp BB Torch ke. Aummm.. teheheheheh.

Dan dia kata kita ni salu tak mensyukuri rezeki yg ada dan selalu mintak rezeki yang lain pula. Rezeki dpt keja baik, rezeki dapat makan sedap, dan dari sekecik2 rezeki hinggala rezeki yg besar. Membuat kan aku terpikir, yg..aku da dapat rezeki lain dan mungkin rezeki cahaya mata masih belum lagi. Jadi, perlu ucapkan Alhamdullilah pada rezeki yg lain aku dpt ni. Pasti..ada hikmahnya. Sesungguhnya Allah tidak akan menganiaya umatnya. Itu pasti.

Umm..best. Dpt gak tips2 berguna. Ptg ni ada ceramah lagi. Tp ceramah kesihatan pulak. Pasal kanser serviks n kanser payudara. Berckp tentang ini, aku teringat sesuatu. Korang2 da buat Pap Smear tak?? Aku lum lagik nih. Alamakk... apa pun Alhamdulillah sbb teringat. Berlapang dada la rasanya kalo sebut Alhamdulillah ni kan :))

3 juta komen

betul tu uols...weols pun bersyukur dgn apa yg ade skrg....huhu

btol la..sy selalu lupe bersyukur dgn apa yg sy ada... tu pasal rejeki sy mahal kot

Heze :
Alhamdulillah..

Cikbedah :
Tkpe..masih smpat utk kita bersyukur

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign