Pages

9 February 2012

Perihal Baju Polka Dot Kain Jalur

Kredit : Feyza
Skang mmg trend kan baju polka dot n kain jalur nih.
Tapi mmg lama dah trend pesen ni kan. Dari tahun lepas lagi.
Dan mmg aku nak carik2 gak. Tp tak tercari.

Tu masa aku gi karoke ngan Dee n Hana tu ari, derang ada la beli kain ni kat jalan TAR. Tapi yg tak siap lagi la. Kain pasang. Cam berkenan jugak. Tp aku ni ha... kang aku beli skang, entah tahun bila lak nak menempahnya.
Cam baju yg beli kat Pasar Baru tu. Makan tahun nak menempahnya. Sbb baju yg 'sedap' aku tempah adalah di hometown aku. Dan mengkalo balik sari dua, kadang dah tak sempat. Jadi, duduk la dia terperuk tak bertempah. Nak antar kat Mara seme tu mmg tak la. Dah 2,3 kedai try takde yg 'sedap'. 

Jadi, setelah setahun stgh baru aku dpt pakai baju kain cotton yg beli kat Pasar Baru tu. Mujo ada lagi trend cotton. Tp mak aku sudah kata cam kain cadar. Pfftttt. Yg lagi bes, auntie tu sudah buat baju itu ketatttt.... *tp tetap aku rasa sedap, sbb ianya terletak kemas* Maleh aku nak suh alter. Jadikan lah baju itu pemangkin motivasi supaya jangan mengtong-gas kan lagi badan. Sbb aku gatai buat baju tu kurung moden siap ada shape bagai.


So, smlm masa uruskan pelbagai urusan seri paduka, jalan2 la kat kedai2 yg ada. Jadi, mata tertancap pada baju yg saiz saiz aku ni. Salu susah je nak jumpa. So, berkenan. Kaler apa lagi, kalo tak fefel kan. Tapinya, kat leher tu, sbb dia buat piping, cam ada ter beretas (koyak la sket). Jadi, tak bleh beli. Minat nih. Frust tau. Salu cam tu. Yang aku suka harus ada je halnya. Terpaksa buat pilihan lain. Tak sker. Tapi suppose kalo tak sker, kita tak beli la kan. Tapi idaknya. Harus gak carik satu. Ada kelabu, biru, merah and coklat2 maroon. My dear kata amik maroon. Mak pun kata amik maroon sbb biru cam tak lawa. Kelabu lagi la kan.


Macam ini lah lebih kurang. Tp kaler tu coklat lagi.
Kredit : Feyza
Jadi la sepasang kan. Buat pakai gi opis. Aku kata nak bwk kenduri, my dear kata cam tak sesuai. Ye lah, aku beli bukan yg cotton mahal tu. Yg murah je. Kain dia pun cam jarang je. Buat 'basahan' la kan. 

Tapi cantik2 la pulak baju dari web aku yg amik gambar ni. Jamu mata bes nih. Huhu.

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign