Pages

28 February 2011

~Pasal Tak Berperaturan~

Kadang kadang pelik pun ada dgn kerenah manusia ni.
Tp nak kata kerenah manusia kang, aku pun manusia. Tentu org kata 'eleh, dia pun byk kerenah, tak sedar'.
Tp kadang kerenah tu terlampau.

Contoh mcm ko da ditawarkan sesuatu, maka ikut la peraturan.
Hidup bukan ikut suka je. Suma tpt ada peraturan. Ko carik la celah bedah mana tpt kat bumi Allah ni takde peraturan.
Bukan susah ikut peraturan dan ketetapan. Utk kesenangan masa dpn jugak.
Ikut peraturan tak buleh ker?
Nak kata tak bertimbangrasa, dah abis timbang dan rasa pun.
Kang lelebih kata tak nak tolong bangsa Melayu. Lps tu dikatakan pulak tak reti hormat.
Mula la emel sana,emel sini.
Sudahnya..... 

Dah la. Next time jgn la aku ter cebur diri dgn org byk kerenah camni.
Tau la camna nak jauhkan.

Cuma satu aku pelik. Apsal org selalu tak hargai sesuatu yg dah ada didepan mata, tp bila menda tu nati dah takde oleh kerana tiada penghargaan tadi, mula lah tuduh sana tuduh sini. Mengaku mcm tak penah ada salah. 

Kredit : Here

3 juta komen

itula kehidupan namanya kak, takde orang macam ni pun tak meriah hidup, tabah je la. fikir hal kita je.

hihihi..ngape ni yong.. ?? tu namenye fitrah manusie tu..sabo yak..

teringat kate m nasir dalam 'tanya sama itu hud-hud'... ada peraturan yang mencipta kekalutan.. mcm mana tu ye ? hmmm...

selamat malam yak yong..babaiiii..

ch@ :
Uhuk...akak pikir hal akak la tu ada org cemtu. Tkpe..sabo..sabo..

Yob Samad :
Tgh sabo la ni Yob.

Peraturan tu tak kalut, tp kalo org tu tak ikut peraturan yg jadi kalut.

Ya..selamat..selamat... :D

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign