Pages

24 June 2011

~Pasal Semuanya Online~

Segala bala leh online skang.
Sok sok nak kawen pun akad nikah melalui online je. (eh.cop, apsal tpt my dear kata 'baca nikah' instead of akad nikah - mmg ada tpt panggil baca nikah eh?)

Aku sker je online online ni. Mudah kan. Tp biasa la. Ada pro n con dia gak la.

Mcm aku, kalo nak transfer duit, kalo byk sgt tu aku rasa lebih selesa pakai ATM Cash Deposit. Sbb rasa mcm secure sket. Walo tak direct guna bank, tp at least kita berurusan menda yg under bank. Kalo online kang ssh lak nak claim kalo duit tak smpai ke apa kan. Yelah network tu kita punya. Maka t/jawab kita la semua. Itu aku la yg 'darat' sket bab transfer duit ke org. Tp bayau lelain (incl PTPTN - walo kena caj singgit) seme aku guna online je.  Segala mak nenek astro ke bband ke celcom,tnb, syabas bla bla bla seme situ.

Pehtu kalo online booking hotel. Tu paling aku sker sbb aku ni kureng sket bab nak call call ni. Maka aku wat reservation online je. Takat ni aku lum penah terai AGODA. Nati travel yg bln Okt tu mungkin kena guna Agoda kot sbb aku risau nak byr online over d sea guna credit card nieh. Buat nye ada poblem apa kang da ssh. Mmg kebanyakan hotel aku book skang ni guna online ja. Mudah dan cepat. Bila nak pegi 2,3 ari tu baru aku call re-confirm. Thanks to technology.
Kredit : Here
Then satu lagi yg seme org tau booking flight ler. Ni pun sap sap sui je kalo online. Tp akan menjadi hampagas bila time sale sekupang. Elok dah ni dpt rega bes bagai, tetiba time nak bayar dia hang je. Stuck kat 1 page je. Mmg tah pehapa tah! Yg ni aku penah wat utk AA dan utk travel bln Okt ni MAS.

Lps tu skang ni yg bleh online yg bes lagi ada lah segala mak nenek deal tu. MyDeal lah, Milkadeal lah dan entah apa deal lagi tu. Yg aku pun Mungkin ari ni smpai kut apa yg aku order tu. Hihi. Sonang kan.

Dan yg paling aku sker dan sgt ber terima kasih pada online tech ni adalah beli tiket wayang online. Ini paling bes dan mudah dan cpt dan convenient aku rasa. Sbb yg masa tgk Kungfu Panda last week tu la. Last minit dah. Beli pun dlm kul 11pg camtu. Utk tayangan kul 12.20thari. Takyah ssh beratur dah. Pilih masa, pilih tpt duduk, bayar, print. Lps tu takyah beratur nak amik tiket dah. Bagi je kat org yg jaga entrance tu, dia scan. Abis cite.

Tp satu je yg aku jarang buat online yakni pembelian baju bajan. Mungkin sbb aku ni jenis yg sker tgk bebtul punya dulu baru beli. Takat ni baru sekali kot aku penah beli. Lama dah.... masa beli tudung nak nikah. Tudung tu pun aku da kasik ke mak aku. Masa tu tak byk lagi tudung Ariana Ariani ni. Kalo ada pun mahai mampuih. 
Dan latest aku beli swimming suit tu lah. Itu sbb rasa cam lagi murah kot dari kat luar. Hihi. Da bayar pun. Online sajork. Sker. Sker.

So, mudah kan. Duduk je dpn komputer dan duit anda juga akan susut tnpa perlu bergerak. Haha
Kredit : Here

psstt : segala pembayaran online mmg aku tak berani wat guna broadband sbb aku risau tetiba dia 'ilang'. Ha.. tak ke pitam haku. Hahahah.

*ada course reni - Kursus Pengurusan Perolehan Kerajaan. So, bye bye bye. Alah. Kat opis ni je kot. Tak yah bai bai bai la haih. Teeheee :D

5 juta komen

sume online skang.. kalau nak masuk dajah 1 nak tau anak dapat skolah mane pon kene tgk online.. tidak dinafikan zaman sekarang memang dah canggih tp maseh ade yang kat rumah yg tak de pc or laptop.. semua dah jauh ketinggalan dari zaman kite skolah dulu.. huhuhu..

hahaha betulla kekDa, kita pun dah tak penah beli t-shirt kt kedai, smua main online je. baju oni pun sama. kita mmg shopping je la. coz part bayar membayar bill ni smua abi buat. kuikuikui.

aklau bayar bill mmg selesa pakai online.. jimat masa.. kalau transfer duit pun selesa pakai online..

x pernah beli baju online sbb x dapat try baju tu dulu.. just beli barangan rumah online, tu pun time offer jer.. hihihi.. bab tiket wayang online mmg best, suka sgt..

pernah jugak 3 kali ada masalah dgn transfer duit guna online, tp call bank cepat2.. dapat balik duit tu, cuma lambat cikit la..

beli makanan pun org buat online dah... nnt ntah ape-ape lg la gak nya...

semakin canggih teknologi... semakin sempit ruang bergerak kita...

EDA_EJ :

Tu la pasal. Seme online. Abis cena org takde internet connection kan.
Tp retu akak tgk kat berita, Tganu da blajar guna komputer seme. Canggih. Takyah bwk buku dah. Seme guna lappy. Pergh.

CH@ :

Oh. Akak jarang beli baju online. Ada takde pun tudung ngan baju swimming tu ari.
Tp bayau segala ni mmg laju je. Hihi.

ADIEYZA :
Akak kalo transfer duit bebyk tu risau gak. Tp kalo byr sket2 tu takpe. Hihi.

EJAMARIA :
Tu la pasal. Seme tak payah gerak dah skang ni. Tu sbb kalo menunggu lama sket dia leh jadi hangin. Haha

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign