Pages

21 June 2011

Pasal Challenge - Day 5

Oh. Challenge day 5 ini agak mencabar uolss.
Hurm. Mcm nak kena buat entry masuk bakul dan golekkan sendiri pun ada.
Meh kita tgk apa menda nya?

Day 5 – What makes you different from everyone else?

Tu dia haih.
Aku pun tatau apa different nyer aku ne.
Sama je kot ngan org lain. 

Cuba tgk apa aku suka ni. Sama je kan ngan org lain.
Aku suka :
-shopping
-jalan-jalan, gi bercuti
-kasut/baju/handbag
-tulis blog
-baca novel
-baca majalah 

dan aku tak suka (mungkin ini la buat aku different)
-makan2 terlampau (aku mmg bkn seorg yg pemakan. dan tak heran pun pasal makan2 ni. Kadang cam bes je tgk kat blog org tulis sedap, sedap, aku pun nak gak tulis camtu. Padahal, kalo aku gi makan tu, aku rasa - ok..buleh la. Hahah)
-Aaron aziz (haha. Motip?? sbb aku tgk seme org giler kat dia. Aku je mcm eh..apsal aku rasa biasa je)
-citer Nur Kasih (aku tak tgk pun yg drama masa memula, aku tgk bila yg ulang2 tu. Tu pun tak semuanya dan wayang lagi la aku tak tgk)
-orang yang sebuk tnya aku bila nak mengandung dan beranak, sbb aku takde jawapan. 

Dan yg buat aku sgt different yg org lain is :
'aku takde anak walau da hampir 3 thn kawen'
(lain kan?? yelah bkn takde org camni, ramai je, tp org sekeliling yg buat aku 'lain' bila aku tak beranak lagi)

Dan kerana ini juga org asik tanya dan tanya dan tanya smpai aku lelah, jemu, benci, meluat dan akhirnya malas nak bagi jawapan bila org tanya (gi tanya Tuhan la apsal aku tak beranak lagi. Aku takde jawapan la bongok)
Tp apa nak buat. Aku insan terpilih utk hadapi dugaan ni. Aku terima je.
Sbb aku tahu Allah da tentukan jalan terbaik utk aku.
Org yg duk tanya2 tu yg tatau pasal Qada dan Qadar Allah. Dan menyibuk je. 
Apsal? aku takde anak, aku susahkan ko ke? kalo aku masih nak berehat ke, masih nak honeymoon ke, aku ada mintak duit ko? takde kan??So, takyah menyibuk okeh. Bia lantak kan je aku, takde anak pun aku, ada anak pun aku, langsung takde kaitan dgn kau sbb kau bukan ahli keluarga. Takat kawan, dah tu bkn kawan rapat pun. Dah, tak perlu tanya bila? bila? bila? Kalo prihatin sgt as friend kononnya, sila bantu cemna nak selesaikan masalah aku ni, bkn sebuk je duk tnya. Org yg tak sibuk tanya tu salu bantu. Siap bagi kurma kering dari Mekah la, siap bagi ayat suruh fotostat dari buku. Ini tak.. menanya je. Haih!

(oke. ini lah kelainan aku - mengamok2 bila org tnya pasal anak. hahaha)

Eh. Mcm tak menjawab soklan.
Lantak lah.

Asalkan aku dpt sampaikan 'sesuatu' cukup.

Haha.

Tah pehapa tah!!

3 juta komen

wakakaka lawak laaa, kak.. Tapi, ain learn something dari tulisan2 akak yang sebelum2 ni.. Bila orang tanya, "tak de lagi ke?" Ain akan jawab, "Kenapa? Nak tolong jaga?"

Kalau orang tanya, "Bila nak ada anak?" Ain jawba, "Apesal ko tak tnya bila aku nak mati? Jawapannya sama je..."

hahaha...

ya kita kene kuat kekda...kita insan terpilih...eka pun actually terasa dgn golongan yg menunding...ala ko tak de anak lg boleh la berjalan merata...ye mungkin dia tak bermaksud nak kecik kan hati kita...tp eka sensitip benar bila org sentuh isu ank dgn kehidupan kita...sedih...tp apa boleh buat...kalu la mereka d tempat kita

~ain :

Ya..mmg itu la pttnya bagi jwpn kat derang. ngeh ngeh ngeh.
Tp nati derang sure kata 'ala..itu pun nak sentap'. hihi

EKA :

Derang tak rasa apa kita rasa. Tp kalo sok2 terkena baru tau kan. Hihi.
Eh. Derang ckp camtu jeles tu. Sbb tak dpt jalan2. Haha

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign