Pages

16 April 2013

Edisi Tupperware : Bekas Beras Dan Poslaju

Stok beli bulan ni.
Lama dah tak beli. Sblm ni beli sket2 ja.
Ada yg kirim kat consultant lain.
Tapi kali ni ada yg order rice dispenser.
So, pegi beli sendiri.

Tapi, akibat kalo beli sendiri begini lah.
Bekas beras tu je orang punya.
Lelain aku punya (-_-")

Yg beg ladybird cumil tu, aku nak kasik adik unit aku. Dia bersalin awal tahun tu ari. Cuti 3 bln, pastu aku cam tak sempat nak gi ziarah. Rasa bersalah, lalu beli hadiah. Kira set skali dgn mangkuk kecik2 tu lah. Sesuai nak buat tpt makan bila baby dia dah boleh makan nati. Hihi. Mujo ladybird. Kalo stoberi aku dah rembat satu. Lantak la anak ada ke takde lagi.

Yg kaler purple tu Soup Mug. Aku punya. Sbb aku dah buat KPI baru. Haha. Tetiba ada KPI. Giler pompuan nih. KPI aku nak mengumpul stok bekas ni kaler purple. Purple plus pink. Ada la kaler dia. Mmg tahu lah. Skrg takde la byk nau. Ada la sesket kaler purple (kat instagram ada la gmbr dlm kabinet tu).
So, skang aku nak carik yg loose je. Beli kat consultant lain je. Abis citer. Ngehngehngeh.

Pastu beli gak bekas oval tu. Tutup merah. 2 ketoi. Tu nak buh milo susu oat segala. Sbb ada satu ketoi je. skang kat umah. Tak cun bila tak std. Jadi, mau seragamkan mereka. Beli lagi. Hoho.

Aaaa.. yg kuning hijau tu naik level 1 consultant. Sbb nak naik level tu lah aku terbeli syampoo n serum halia coconut tu. Huhu. Tp takpe lah. Aku mmg nak carik syampoo yg kurangkan rambut gugur nih. Retu dah elok sket. Lps tu gugur jugak. Haih. Potong je rambut ubat dia ni kot.

So, begitu lah. Tak hehabis dgn tupperware. Sejak bila tah aku terjatuh chinta ngan mendalah ni. Nak jual balik sayang. Biasanya kalo berlebih2 tu aku bagi ke orang buat hadiah kawen ke apa. Mmg skang pun adiah wedding aku bagi barang tupperware je.

Oh. Bekas beras tu sangat hot selling item. Yg tu member tu minta pos ke Terengganu. Wah. Pos laju sgt efficient ya. Aku pos hari Sabtu pagi (post office ada yg buka hari Sabtu), pastu tup2 petang Ahad, member aku tu kata dah smpai. Erk.Tanjat gegel. Aku bajet hari Senin la baru jalan dari KL since Ahad da cuti kan. Agaknya derang jalan gak hari Ahad tu. Haa... ini lah baru dikatakan pos yang bebetul laju.

So, kalo ada sapa nak beli bekas beras tu, meh la. Nak buat installment pun boleh... Tpi tak dapat la rega diskaun. Rega katalog RM288. Nak rega diskaun boleh, tp cash buleh la. Cam member aku ni cash. Then dia bayar duit pos laju. Pos laju utk bekas gedabak ni RM37.10. Aku pun telan ailiyo masa tau tu. Huhu. Org pejabat pos tu kata kalo nak murah sket guna pos biasa. Takpe lah..kang tak guarantee ke mana plak pegi nya kan.

So, selamat mengumpul tupperware.
Kot ada sapa2 nak beli, just contact me ya.
idaramli2011@gmail.com.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign