Pages

4 January 2012

TMP 2012 : Kellie's Castle

Oke, sempena TMP 2012 ni kan, kalo da takde idea nak buat entry, aku akan up kan citer2 berkenaan tpt menarik kat Perak. 

So, ari ni meh kita jalan2 tgk Kellie's Castle
Letaknya di Batu Gajah.
Aku pernah pegi. Tp zaman sekolah dulu la. Lamaaaa sangat. Mmg teringin nak pegi balik. Tggu la nati bila ada masa. Tpt ni cantik, tp ada juga citer mistik2 nya. Abaikan je lah citer mistik tu. Nak citer mistik, seme tempat pun ada mistiknya tersendiri. Biasa la. Tpt lama kot. Tp ramai gak salu photoshoot kat sini.  Salah satu tpt pengantin bergambar jugak.

Bangunan ni sebenarnya tak siap dibina. Tp itu lah keunikannya. Bleh klik web PDT Batu Gajah ni utk tau sket2 pasal sejarah nya - Istana Kellie. Sini pun ada jugak = Istana Kellie

Masa aku pegi dulu, tak kena bayar lagi. Skang ni ada bayaran nak masuk situ.
Info Bayaran masuk Kellie's Castle : *credit PDTBG
** Dewasa - RM 3.00 
** Kanak-kanak (Atas 12 tahun) - RM 2.00 
** Kanak-kanak (Bawah 12 tahun) - RM 1.00 
** Pelajar - RM 2.00 (Pada hari biasa sahaja) 



Istana ini dibuka kepada kunjungan awam dari jam 8.30 pagi - 7.00 petang (setiap hari). Untuk maklumat lanjut sila hubungi: 
No. Tel. : 05-366 8198 
No. Faks : 05-366 8199 



Cantik tpt tu. Unik ja.
Jadi, mari berkunjung ke Kellie's Castle. Rasa dan alami misterinya. Eh..?? Hihikkss


*All images credit to FB Tourism Malaysia and google

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign