Pages

16 January 2011

~Pasal Wear It Right Campaign~

Smlm seharian mengadap lappy. My Incik Asben  keja smlm (eh..aku pown ada MIA lah. Haha). So, melepak lah aku smbil meng online. Entah apa la yg aku surf kan. Biasa la. Ari keja tak berpeluang nak baca gosip2 panas, gosip2 suam ni kan. Ari cuti je la buleh pulun. Takde sapa nak marah, takde rasa bersalah baca porem waktu keja kan. Sgt heaven. Bkn sng ada masa utk ber lepak lepak camtu. Kut tak ada je xtvt di ari wiken. (err... Dee, xtvt bulanan kita yg di postponed ari tu bila nak realisasikan? Cuti Thaipusam ni yok!).

Masuk gak blog blog diminati dan masuk blog ini - sueannajoe. Tertarik pada satu kempen yg dia buat. Then tadi pun baca blog adik Miss Librarian kita tu kan, dia pun da tempek campaign Sueanna nih. So, aku pun harus la nak buat jugak.

Bukan apa, utk peringatan diri aku sendiri gak. Aku tau, aku pun ada kekhilafan. Bertudung, tp btulkah sebagaimana tuntutan Islam. Bertudung, tp masih pakai baju lengan pendek. Smlm baca gak kat blog Ain-Hakikat Kehidupan kata dia ada beli baju t-shirt muslimah. Aku penah la ajukan kat my dear, boleh tak kalo saya beli t-shirt muslimah tu?. Dia kata, ha..oke je. Aku pun mcm, oke, nati terai tgk. Tapi.... cena ek nak ckp. Entah.

Takpe lah. Buat permulaan ni mari kita sama sama menyokong kempen ini. Ekceli last week, balik dari Kundasang tu kan aku kata aku mcm tak sihat. So, bila tak sihat, mmg malas la nak bergaya gaya. Aku pakai tudung bawal, labuhkan, ttp dada. Aku rasa mcm lagi simple. Lantak situ. Tp oke gak. Kejap je siap. Takde la nak melilit lilit kepala. And lagi satu kalo nk cpt, mmg mudah kalo pakai tudung jenis cam Ariani tu.  Abis mekap trus je zas sarung kat kepala. 

Allah Ta’ala turut menegaskan mengenai kewajipan ini dalam Al-Qur’an Al-Karim menerusi ayat 59 Surah al-Ahzab yang bermaksud:
"Wahai nabi (Muhammad), suruhlah kepada isteri-isteri kamu, anak-anak perempuan kamu dan wanita-wanita beriman agar melabuhkan jilbab (pakaian bagi menutup seluruh tubuh) mereka (semasa mereka keluar), cara yang demikian itu lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani (terhadap dosa kamu di masa lalu)."
 
Moga kita mendapat manfaat darinya, Insyaallah.

2 juta komen

hubby ain selalu suruh labuhkan tudung sebab tutup dada.. dia cakap dada lebih menghairahkan daripada rambut. dia cakap juga, kebanyakan lelaki memandang dada dulu baru pandang muka.. hayoo..

wallaualam.. tak tahu pula.

~ain :
Tul la tu kut kan. so, mari la kita berubah sedikit demi sedikit :D

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign