Pages

15 March 2013

Edisi Bual Kosong : Cerita Ofis

Kuikuikui.
Rasa nak tergelak pun ada.
Haha. Tu la. Selalu orang kata tiada rahsia antara somi isteri. Heii.... mana buleh camtu. Mesti ada rahsia juga. Haha. Tu bagi kami la. Housemate yang merangkap officemate. Terlibat dalam urusan yg sedikit 'sulit', kena la menjadi rahsia.
On d other hand, dia pun camtu jugak. Tak semua benda kiterang boleh ceritakan sesama sendiri. Dulu aku duk unit lama mmg seme menda aku tau bila menda tu dah 'diwartakan'. Kut tak, mmg la taktau. Dan sama lah skrg ni bila aku lak duk HR. Kadang dia pun tak tahu.

Cam ada pekeliling dalaman yg aku uruskan. Aku saja tak bagi tau apa isi nya. 
Haha. Kelakar. Mmg kalo org tgk cam takde apa la kelakar benar. Tp bagi aku kelakar. Haha. Smpai tadi pun aku nak masukkan dokumen utk big boss sign pun aku still tak bagi dia tgk dokumen tu. Suppose dia bule tgk sbb dia mmg duk bahagian tu. Tp saja aku tak bagi. Haha. Rahsia is rahsia oke.
Korang pun tggu pekeliling yawww.... 

So, hari ni takde tulis apa pun sini.
Tapi ari ni oke sket. Tak bz like a bee cam 2,3 hari yg lepas2 ni.
Pagi - jumpa 3 org staff - lantikan baru. Yg aku ada buat entry iklan jawatan kosong tu.
Bulan 12 iklan tu, interview bulan Feb, Mac report duty.
Alhamdulillah. Settle pun. Sejak masuk unit ni dari bln Julai last year, ini kira 1st time handle dari iklan smpai la report duty. Yg sebelum tu, kira aku sambung kerja org lama.
Ala, ni pun dengan bantuan adik2 aku yg cukup berdedikasi. Thanks to them (^^,). Girl power kekdahnya. Memula derang kena report duty kat Pengarah la dulu, pastu baru la aku brief sesket pasal kerja. Yg nyata, aku nak derang kerja kerana tanggungjawab kerana Allah. Bukan semata-mata dpt gaji. First tu aku tanya, masa derang dpt surat tawaran, apa yg terlintas dlm hati derang. Seme pun jawab positif lah. Aku cakap, aku akan pegang kata-kata tu smpai la aku pencen (ingat ke aku ni?? Buatnya derang tanya balik. Apa kata aku tulis sini. Haha). Cam biasa la, nak kerja utk tunaikan tanggungjawab pada keluarga, bantu keluarga. Aku kata, kalo datang nama2 derang ke aku sbb tak hadir bertugas ke, ada buat pelanggaran tatatertib ke, aku cakap balik apa yg derang cakap ni. 
Risau weh. Ramai betul bebudak muda skang buat perangai. Tak datang kerja, hilang masa kerja, begitu begini. Naik pening rasanya. Fuh! Mujo dlm 700 orang punya perangai je nak kena tgk. Kut beribu, mmg cepat matang jadinya. Tapi takpe. Aku suka kerja ni walo background study aku bukan bidang ni. Tkpe, pengalaman kan.

Oke lah tu. Esuk nak gi cuti2. Sebenarnya aku kena pegi gak yg Purple Walk ke apa ntah kat Putrajaya tu. Yg cam Mai buat entry ni. Aku cakap je kat boss - saya nak gi honeymoon. Muahahaha..
Untuk itu, yg teka teka tu kira dah ditamatkan secara rasmi lah.
Hihi. Kita tgk siapa yg kena ya... harus aku ada upload gambau nati. Tu pun kut ada line. Ye lah, aku nyer internet (phone) guna Umobile. Entah oke entah idok line kat 'atas' tu. Apa pun, doakan yg bebaik ja. Moga2 tak hujan. Nak jerit kuat2 release tension sambil main Solero Space Shot ke. Eh?? Hahahaaaa....

Kbai!
gambar sekadar hiasan. Hikhik.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign