Pages

5 April 2012

Bawaku Pergi - Diharamkan?

Ah. Jgn ingat makanan je ada isu 'halal haram' ni. Lagu pun ada haram haram jugak. Hihihi. Hihihi.
Antara carian ter hit dlm blog ni adalah entry lagu Bawaku Pergi.
Mungkin ada kaitan dgn lagu yg diharamkan penyiarannya tu.
Bermula dgn diharamkan di RTM. Then skang diharamkan terus penyiaran.

KL, 30 MAC 2012: Komposer dan bekas ahli kumpulan Too Phat, Malique akui kesal selepas menerima surat daripada kerajaan yang mengarahkan supaya lagu ciptaannya Bawaku Pergi diberhentikan penyiarannya.

Malah, Malique merasakan dia dan dua penyanyi lagu tersebut, Zizan Raja Lawak dan Kaka (Nor Atiqa Noor Azraff) seperti telah ditindas kerana tidak diberi peluang untuk membela diri.

Bacaan selanjutnya - murai.com
Atau boleh baca sini gak - tupai.com

Memacam kan. Penulisnya kata dia buat lagu tu dari sudut pandangan husband dan wife yg salu sebuk dan jarang jumpa. Pendek kata cam weekend wife or PJJ la.

Tp tu lah, secara 'prima-facie' nyer org tgk lagu tu duk suh org lari rumah la kan.

Tp kan. Kita tgk balik la kan. Adakah kerana lagu itu remaja lari rumah??
Aku tak rasa bebudak yg lari, bebudak yg mengaku kena culik, main-main kena culik tu terpengaruh dgn lagu ni.

Just my 2posen punya pendapat lah.

Terpulang la. Aku tak kata aku sokong lagu tu, dan aku tak kata gak aku sokong lagu tu diharamkan. Ikut pikiran memasing lah. Tp kat youtube ada lagi kot kan.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign