Pages

3 April 2012

Pos Malaysia : Baru Ku Tahu

Hehe.
Almaklumlah. Ai bkn penjual online.
Kadang2 je guna perkhidmatan pos ni utk hantar barang.
Rupanya dah canggih yer. Dah lama ada camni kot kan. Aku je baru nak discover. Maka, jadi 'darat' serta 'jakun'. Haha.

Kalo guna PosLaju kita leh tracking smpai sapa yg terima yer skang ni.
So, kalo kita hantar barang kat org, kalo lewat diterima ke apa ke, senang nak defend.
Aku baru perasan sbb aku antar barang ke orang hari Khamis lepas. So, smlm tnya dpt ke belum. Terkejut haku dia kata belum dpt. Tak mungkin la sbb hari yg sama aku hantar ke Perak, dan satu tpt yg sama negeri ngan org tak dpt tu, meke seme da dpt hari Jumaat.

Baru la aku teringin nak tgk balik resit pos tu. Dan rupanya bleh track kat website derang. Tu sbbnya baru tau. Tp oke la Pos Laju. Detail dia nyer tracking tu.
Siap leh track date n waktu parcel tu kat mana eh? Bagus la. At least kalo barang lewat smpai idak la dikatakan pengirim yg 'kuntau' sbb lewat hantar. Hoho.
Siapa yg sign pun ada.
Oh. Bukan Badrollizam. Abang aku tu. Badrolhizam.
Haha.

Kalo utk kurier lain cam GDex tu dia cuma ada cenggini je. Dan bleh track sebaik saja parcel tu dihantar. Ini parcel utk photobook aku yg smpai smlm. Sykt photobook tu bagi tracking code tu.



Kesimpulannya, jgn takut kalo brg dikatakan lewat diterima. Bukti dah ada, siap dgn nama penerima lagi. Ahah!

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign