Pages

17 April 2012

Proton Preve' : Merah Itu Menawan

Dari pagi entry aku dok sebut budak Preve' ni kan (er. cena nak buat E ada tanduk tu?)
Nah, amik. Ptg ni kasik gmbr terus. Haha.

Merah Itu Berani. Kata shbtku Hasta :)
Ruang dalam boleh la. Cam keta2 local lain gak la kan. 
Smart :)
Ada GPS, Wifi n 4G yer? Penuh ke-IT-an lah.
Biru?? 
Silver??
Merah gak la yg 'menyerlah'.
Kalau nak tau pasal spec ke apa lagi, jenguk la web Proton Edar. Tp ari ni web dia selow melow. Tatau la sbb ramai masuk nak tgk ke atau internet mmg lembap ke tatau lah.

Nak tau pasaipa nama dia Preve ni, klik sini - livelifedrive

Idak la pun nak membeli. Saja seronok2 je. Tp rega still lah affordable. Ramai la ni nati adik2 baru masuk keja beli keta ni. Ditambah plak skang ni byk je 0 d/payment. (Herkk... tak mampu aku kalo zero d/payment. Dkt 1k okeh nak membayo setiap bln. Baik ler beli ghomah weh. At least letak la 5k ke)

Geng2 emel aku kata :
"Proton Pervert boleh la kata lawa. Semua mantop.. tapi.. yg tak mantop tu sbb brand ‘Proton’ – jangan beli dulu sebelum org lain beli & try.
Sejarah terbukti sekian lama Proton ni, 1st-3rd batch semua ada problem.. batch lepas2 tu baru ok.. hahahaha.."

Tp sebenarnya aku lagi sker keta keluaran Proton ni compared to Perodua. Tatau pasal. Tp mmg sker lah keta brand Proton ni.  Sedari arwah ayah aku dulu, family aku yg pakai keta Malaysia mmg semenya Proton.  Dgrnya warranty  5 thn ek?


Pandai dia yer keluar di bulan yg org govt dpt pelarasan gaji. Haha. 
Sapa nak tu buleh pi usha, then booking no W W W. Apa yg bes plat W W W ni? Aku tak kesah plat apa pun, asal no harus 9763. Trun temurun dari arwah ayah.

Oke. Itu saja.Jom g showroom dia. Test drive. Hihihiksssss...sss.. :P

Kredit picture : 

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign