Oke, ini adalah kesinambungan dari entry last week ini.
Ini adalah aduan yg aku bagi pada syarikat tu. Mmg serta merta la aku bagi. Sbb takut nati derang ingat aku pegi lepas due date.
Yer. Lantak pi kan lah aku tulis BM je. Senang aku nak buat ayat panjang2. If buat dlm BI ni kang pendek2 je. Lantakkan cam aku tulis surat rasmi ofis aku, aku buat. Biarkan.
Oleh kerana aku mmg handle urusan legal, jadi aku tau apa ayat yg perlu dan tak perlu.
Seterusnya aku tggu feedback dari derang, sbb lps aku emel aduan tu derang kata akan siasat dan bagi feedback. So, aku tggu dlm 1 week je. Kalo takde aku nak emel balik. So, smpai ari Khamis takde, Jumaat aku emel balik.
Dan dan lps tu dpt emel ni.
Wah... mengkalo aku tak emel berapa lama ko nak peram aduan aku tu. Jgn sbb aku tulis in malay maka ko malas2 je nak layan. Kang haaa....
Dia tak cakap langsung pasal kedai tu, cuma dia nak refund duit. Aku pun takde la tulis nak tuntut balik duit tu ke apa sbb kang napak sgt cam kelahap nau duit tak smpai 50inggit tu (walaupun hakikatnya mmg kena refund lah kan). Aku sebenarnya nak tau sgt apa kena dgn kedai tu.
Tp takpe lah. Since dia kata nak bagi full-refund, up to them lah. Kita tggu je lah. Aku pun takde la nak besar2kan isu ni. Cuma mungkin leh jadikan pengajaran pada yg sker membeli deal cam aku ni. Berhati-hati la dlm membuat pembelian. Cam sykt ni oke la. Takde la napak nau dia lepas tgn. Aku tatau pembeli yg lain tu. Aku rasa, kalo derang diam, maka mmg 'diam' jugak lah jawapannya.
Walau pun derang nak refund, tp takat ni aku masih 'fobia' nak beli deal dari sykt tu. Wohooo.... cam over plak nak fobia2 bagai. Padahal 30hengget je kot yg effectnya. Tp 30inggit tu kalo ai blanja anak buah ai bekpas mekdi pun lepas tau. Insyaallah, ai dpt KGT bln ni (pelarasan tak buleh citer.... da lama 'dilaraskan' pun. Huhuhu)
Terima kasih atas komen anda :)