Pages

12 October 2012

Edisi Mesin Basuh Buat Hal

Sebenarnya, sejak dari pindah (dah sebulan lebih ya) mesin basuh umah kiterang tak berfungsi.
Bukan rosak apa pun. Saluran getah utk keluar air tu yg cam dah 'koyak'.
Pulak tu, mesin basuh aku brand Haier - yg menyusahkan.
Selalunya kalo brand lain, tpt nak ikat hose tu kat luar badan mesin basuh tu ja.
(aku da tgk mesin basuh akak ipar aku n mak aku kat kg, seme pun kat luar).

Tp brand ni, menda tu dalam mesin basuh.
Maksudnya kat bahagian bawah.

Ko kena bukak seme bahagian bawah tu, baru lah jumpa hose tu.
Pergh!


Dah bukak, try sambung ngan hose lain.

Skali air berdedai dedai keluar.
Hurm. Sebelum jadi tikus membaiki labu, better kita buat alternatif lain.


Ini lah jadinya.


Dah sebulan baju hantar dobi.
Gilos!
Mujo kat situ ada kedai dobi yg murah. Sekilo RM2.

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign