Pages

27 September 2010

~Buffered Earning dan kaitannya dgn contest~

Thank you NN di atas kunjungan BE ke kebun stoberi saya ni. Mmg la tak byk mana seolah baru telur sebijik riuh sekampung..tp yg bes nyer BE da rajin jengah..campaign lak jarang2 dpt. Huhu.

BE utk Nokia E5 masih ada. Diselang seli dgn iklan Digi. Digi ada 2 plak tu. Satu yg pertandingan (which saya pun sibuk2 masuk ni) dan satu lagi yg DiGi iPhone je. Sgt2 sesuai dia masuk skang sbb saya pun tgh masuk contest tu. So, trus suruh klik kat iklan yg kat atas tu (kalo masa tu iklan kuning la kuar. Hehe)

Owh. Saya ada some tips la utk gain BE ni. Ni dari apa yg saya perhatikan di blog saya sendiri. Nak naikkan UV dan seterusnya boleh dpt BE adalah dgn cara men join contest dan buat contest.
Mmg sgt2 membantu lah. Boleh tgk di sini. Saya print screen dari community kat NN saya.

Kalo tak, mmg jarang la penuh 3 line tu utk 1 ari.  Selalunya mmg follower sedia ada la. Tp bila bukak pagi ni, terkezut nya..seorang pun bukan dari follower saya. Dan saya da lama tak ping blog kat innit. Jadi saya assume derang dtg sbb contest yg saya join (DiGi iPhone 4) dan juga contest yg saya anjurkan (PnStoberi's Sedondon Raya Contest).

Dan pada 24hb, Jumaat lps, saya launch kan contest saya dan secara kebetulan saya join contest DiGi tu. Mmg mencanak la naik traffic saya. Haha. Mmg la tak mcm femes2 blogger yg boleh dpt beratus malah beribu visitor setiap hari. Tp utk saya yg mmg jarang merayap ke blog org, yg jarang tinggalkan komen di blog org walo da singgah, napak tetiba da naik tu suka amat la.



See, mmg saya tak ramai visitor,ada belas2 je, cuma kdg2 je cecah puluh. tp ari Jumaat tu tetiba naik trus dia. Hikk hikk..

So, kesimpulannya rajin-rajin la join contest esp contest yg dianjurkan oleh Nuffnang. Tak perlu tepek kat innit pun takpe. Just drop link kat komen utk contest yang kat Nuffnang tu dan otomatik pesaing2 akan tgk apa saingan mereka entry kan. Me myself pun akan klik entry blogger lain juga. Mesti la nak tgk org lain buat cena kan.

Then kalo rajin anjurkan la contest. Tp yg ni saya baru 1st time buat. Saya tak jamin la betul ke akan menaikkan traffic. Sbb kebetulan contest saya ni seiring dgn contest DiGi yang saya join. Nak buat contest tak perlu la kut ada hadiah gempak2. Just suka suka kan. Saya pun hadiah tu mmg nyer ada pada saya. So, da lama peram better buat giveaway je. Huhu.

Jadi kawan-kawan, marilah kita berusaha utk mendapat BE. BE saya takde la smpai ratus ringgit. Tp boleh la..utk awal2 nih. Hihi.

5 juta komen

wahh kak reen dah maju dah dalam nuffnang nii.
hahah btw thnks for the tips.
sangat membantu :)

Ejaa,
Manade maju nye aih. Baru nak bertatih ni. Mula dulu kak reen mmg tak series sgt dgn NN nih. Tp bila dah series kak Reen mmg nak series. Huhu.. Auummm...

tapi saya jarang join contest =/

zairie husin :
Hehe..amik ler BE tu. Ala, kita ni baru je berapa ketoi dpt. Otai2 lain lagi la gempak berderet dpt BE t.
By d way, thanks sudi singgah kebun stoberi neh.

Ken :
Ala, join je contest esp contest nuffnang. Berbaloi2 tau sbb walo kita tak menang nati dia akan pggl gak utk event berkaitan. Leh gak dpt apa2 adiah. Hihi.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign