Pages

11 September 2010

~Pasal Raya Di Perantauan~

Salam. 
Salam Aidilfitri.
Salam 1 Malaysia.
Lintas langsung dari saya yang jauh diperantauan.
Ahahaha. Jauh la sgt kan.
Jauh la. Selang beberapa negeri dari negeri yg saya biasa beraya.
Ini entry pre ari raya yer.

Owh. Menggunakan bband di perantauan ni mmg menguji tahap kesabaran yg tinggi.
Hang sesajoooo.... tp buleh gak nak web cam web cam dgn mak di kampung sana.
Mak pun sedih bila napak saya dlm komputer. Owh..mak..org lagi la sedih mak. Sobsss... lps tu kan sy call mak pagi raya pun mak cam taknak ckp je. Owh. Saya tau mak sedih. Sobs..huk huk huk.

Lps tu mlm raya pertama pun dpt web cam dgn mak thro YM. Huwa..mak ai ada YM. Haibat. Kui kui kui. Ok. Guna YM anak2 buah saya la. Owh. Miss my mom. Anak2 buah saya  mmg kureng tau. Derang web cam smbil makan nasi impit kuah lodeh kegemaran saya. Owhh...sedey lagi. Dasyat sungguh rasanya beraya di perantauan ni. Nak cecepat je abis raya supaya dtg raya thn dpn segera. Huhu.

Lps tu 2 thn lagi sy nak buat tema kaler coklat. Sbb beraya kat sini masuk umah ikut dapur. So, better pakai kaler gelap2 lah sbb nati kalo tanah lecak ke apa tak la napak sgt kalo kena kain. Tersilap suda sbb tema thn ni adalah krim. Mmg krim yg berbunga sedikit shj. 2 tahun lagi cekelat yer. Thn dpn purple (again?? :P ).

Raya kedua pegi jalan2 umah sedara belah bapa  mertua saya pula. Ah. Ini pun kelaka juga sbb di sana musim rambutan. Jadi ada edisi kutip rambutan smbil pakai baju raya. Waa..mmg bes la. Peluh tiak segala. Nak lagi lawak mak sedara siap suh goreng ikan. Haha. Udah la pakai baju polos kan. Kalo merecik minyak mmg bes la. Haha.

Secara keseluruhan ok la beraya di perantauan ni. Tak ok pun kena ckp ok jugak sbb kami menggunakan sistem bergilir. 

Ok la. Kita jumpa lagi nati ye dan saya akan citer apa di makan dan apa2 je lah berkaitan dgn raya. Yg nyata cpt la raya tahun dpn. Haha. Giler. Ganti puasa yg berbelas2 ari tu dulu baru pikir raya okehh...!!

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign