Pages

21 September 2010

~Pasal Musibah Demi Musibah~

Hari ini famili kiterang bebtul terduga.
Family kakcik khususnya..tp aku turut rasa ber hiba.
Mmg rasa risau semua bercampur baur la.

Smlm lps Maghrib camtu kakcik call. Aku da risau da tgk no dia naik.
Dia gitau dia nak bertolak ke Perlis pepagi esuk (pg ni la). 
Adik dia da tenat (citer dlm entry smlm ). Dia nak gerak malam tu jugak tak buleh sbb ujan lbt sgt. Lagipun abg aku tak berapa nak boleh kalo drive malam. So, pagi ni tadi, kul 4 am dia gerak.

Sgt menduga btol sbb Adham, anak dia nak UPSR ari ni. Risau juga rasa sbb pikirkan anak sedara aku yg sorang ni. Walo dah dajah 6 tp dia lain sket dari abg dia dulu. Macam manja2 sket la. Dia kena tinggal la dgn mak aku. Udah la tipon umah takde line. Kabel kena curi la tu sbb sejak dari aku kat kg lagi retu. tk bley pakai tipon tu. Seb bek suma ada hp. Pagi td dlm kul 7 aku call. Suh dia jawab elok2 apa suma. Dgr suara dia pun ok. Lega sket ati aku.

Lps tu b4 aku gi keja, call mak. Mak gitau plak Am jatuh basikal sbb nak elak kucing. Seb bek la baru beberapa meter dari umah. Basikal da tak buleh bawak. Dia plak luka2 sket. Ya Allah..mmg bertimpa2 la dugaan. Memula mak citer dia taknak gitau Kakcik, tp tah cemna Kakcik leh dgr plak kat phone masa mak dok panggil2 Am. Jadi trus citer. Masa tu da lambat. Takkan nak jalan kaki. Seb bek Kakcik call kawan dia mintak tolong antar kan Am.

Ya Allah..bertimpa2 tul dugaan nyer. Aku mmg risau2 dah. Cemana dia nak jawab exam, risau by noon kang dia sakit lagi ke. Cemna nak balik lps abis exam kang. Mak aku plak kena amik darah kat klinik ari ni. Satu hal juga tu sbb salu Kakcik anta. Pun mintak tolong kat kawan kakcik yg anta Am tu anta mak ke klinik. Haru biru kami semua dibuatnya.

Pastu baru aku tingat kawan aku yg cikgu kat sekolah Am tu. Mujur gak dia tak jaga exam. Mintak dia tgk kan Am then balik kang mintak tolong antar. Mujur..

Walo aku pun rasa tak sedap ati, tp aku ttp doakan meka yg ditimpa dugaan ni kuat dan anggap lah ini ujian dari Tuhan yg mana menunjukkan Dia ingat pada kita dan Dia pilih kita kerana dia tahu kita kuat untuk menerima dugaan Nya.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign