Pages

8 September 2014

Facial. Perlu atau Tidak?

Uols pergi buat facial secara rutin tak?
Aiols mengaku, aiols tak!
Haha.
Pernah la buat facial. Tapi, tak la kerap dan rutin kata orang tu. Masa sebelum kawen, ada gak 2,3 kali. Siap amik pakej bridal tu la kan kat spa. Pastu lps kawen, ada la buat skali. Beli deal groupon ke apa ntah. Lps tu.. hanyut.. haha. Sgt la tak menjaga muka kan.

Tapi... tu hari sembang2 ngan mak sedara belah myDH.
Dia kata dia tetiap bulan buat facial.
Kuar citer facial ni sbb aku gitau asben aku tu kalau aku gi kerja nak pakai shawl sure dia cam risau je lambat siap.
Mak sedara tu kata dah kita jenis suka bergaya kan. Apa salahnya.
Tu yg kuar citer facial semua tu.

Dia pun mmg jenis jaga muka katanya. Takde la nak bagi muka nampak kusam semua kan.
Aku pun setuju je. Sbb sama la. Kadang cam pikir mudahnya hidup orang yg mukanya hanya berbedak talkum bayi. Simple btol lah. Muka pucat ke kusam ke tak sekata ke hapa boleh selamba je. Mmg keyakinan tinggi.
Tapi, itu tidak lah mengatakan aku ni jenis tempek pelbagai mendalah kat muka.
Simple je penjagaan muka aku.
Cuci muka (pagi n malam) - pagi before gi ofis aku letak toner, serum n krim. Itu je pun. Malam kalau rajin dan teringat letak la night cream. Biasanya lupa dan malas. Huhu. Walau apa produk pun, mmg standard itu lah aku punya step. Dari Loreal, Simplysiti n now aku guna Nour Ain. 

Dulu, aku rasa mmg kulit muka aku tak sekata. Tp sekarang, dah oke. Cuma, aku tak pasti, adakah sbb aku guna skincare Nour Ain atau pun start eatclean and minum air mesti 2liter sehari, kulit mula jadi elok sekata.
Walau aku ni jenis tak makan sayur, tp Alhamdulillah lah aku takde masalah kulit muka sgt. Tapi nak kata flawless tu memang tak la.. haha.
But now, agak berpuas hati jugak lah.

Cuma, tu lah. Aku tak terpikir nak buat facial secara rutin.
Bila mak sedara aku cakap camtu baru cam pikir, a ah la kan..kenapa taknak buat facial.
Elok kot, cuci muka dari sebarang kekotoran. Tetambah dah nak masuk umur 40ni kan (5 thn lagi uols.. pitam!)
Sebulan sekali pun jadi lah.

Masa cuti hari Merdeka tu aku pergi la buat facial. Mulanya nak buat sebelum tu. Tgk kat Groupon ada deal best kat satu spa nih. So, pergi page dia kat FB. Katanya boleh walk in ja, tak payah beli deal pun takpe, nanti dapat harga tu jugak. Aku pun booking lah. Thro w.app je sbb ada nombor dia bagi suruh buat appmt. Skali masa pergi tu, boleh nama aku takde dalam list. Boleh plak camtu? Dah la berpusing carik tempat tu. Aku bukan biasa pergi area Melawati tu. Mencik btol. Tapi, sbb masa tu aku mmg rushing (yg aku masak laksa,buat makan2 sket tu), jadi aku takde la rasa hangin sgt. Lps tu aku buat appmt lain. Tapi, bila pikir punya pikir. Eh, tak kuasa lah aku nak pergi lagi situ. Boleh pulak dia susahkan kita, dah booking kat w.app, kompom nama semua ada, bila pergi takde pulak. Tah pehapa tah. Terus aku call, kansel kan balik. Tak best ah. Tahpehapatah! Mujo jugak aku tak beli deal tu, kalau tak, dah burnt. 

Then, carik je yg dedekat area rumah aku. Jumpa la satu. Kat area Giant, B.Caves. Dekat je ngan rumah. Dalam 10minit smpai. Murah pun murah je. Aku buat facial biasa (sbb orang tu kata muka takde poblem). RM45 (dalam 1 hour gitu). Oke la kan. Abis semua segala berbijik kat muka di buang nya. Merah2 jap muka. Tapi, lps tu oke dah.. Tapi, oke la situ. Cuma, nanti aku nak try tmpat lain pulak, smpai la aku jumpa satu kedai yg aku suka. Takat ni ada satu. Kat Danau Kota, cuma, aku nak try lagi yg area dekat rumah. Senang asben nak antar (yer..berhantar, berambik gitu.. nama aku nak drive - mmg tak arrr.. huhu).

p/s : Aku kan, kalau masuk tmpt2 cam buat facial ke spa ke apa ni, sambil2 pejam mata tu, sure macam terbayang cite Final Destination. Haha. Melampau kan trauma dia.

5 juta komen

su wat facial setahun tu berapa kali je

kat taman melati,,saje2 bagi kulit bersih sikit kononya :-)

rin tak penah buat facial kat pusat kecantikkan..sadiskan?
spa pun tak penah pegi..huhu

sama senaseb ngan kak azrine ;)

lamanya i x buat facial... huhuhu... berkerak dah muka kot... :-P

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign