Pages

17 December 2012

Edisi Kereta : Dia Buat Hal Lagi

Aduyai.
Dia buat hal lagi.
Baru je bulan 9 tu ari dia buat hal memacam.
Ni dia buat lagi.
Haih.
Nak marah pun tak buleh.
Sbb menda dah nak jadi.
gmbr sekadar hiasan
Sejak masuk rumah baru, keta ni boleh dikatakan tetiap bulan ada saja halnya.
Memula retu leaking-pastu merebak ntah penyakit apa-smpai dia overnite kat UM-aku pun tak penah lagi overnite situ, dia dah overnite dulu-pastu skali tu ngan termasuk plastik apa celah2 enjin tu-bila keta gerak plastik tu panas jadi dia ada bau-pastu tumpangkan classmate naik keta-dia kata keta akak ni 'gelong' (sbb dia duk blkg, jadi dia perasan)-buat balancing-tukar tayar sbb tayar tu dah 'bengkak' (mujo sebijik je).
Ni dia buat hal leaking lagi. MyDH antar kedai. Dia kata apa tah nak tukar lagi.
gmbr sekadar hiasan juga.
Mmg rasa tak buleh nak 'stand' dah dgn keta ni. Dia buat hal dkt2 dgn befday dia ke 8, 13hb Januari nih. Mujo lah dah 8 thn, takde la kos tinggi sgt insurans seme kan. 

Tapi bila muhasabah diri semula, aku rasa aku dah tahu apa puncanya.
Yang bermaksud: Ambillah (sebahagian) dari harta mereka menjadi sedekah, supaya dengannya engkau membersihkan mereka dan mensucikan mereka dan doakanlah untuk mereka, sesungguhnya doamu itu menjadi ketenteraman bagi mereka. Dan (ingatlah) Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
(Surah at-Taubah, Ayat: 103).

Yer, kekhilafan dari aku sendiri. Byk tahun juga terabai. Harta tidak 'disucikan'. Mmg kena potong gaji terus ni. Kalo tidak lalai terus.

Dan rahmatKu meliputi tiap-tiap sesuatu; maka Aku akan menentukannya bagi orang-orang yang bertakwa dan yang memberi zakat.
(Surah al-A'raaf, Ayat: 156).

Atau pun, ini kot puncanya. Muahaha.


Mana satu pilihan hati? Muahaha :P


Alahai... cakap2 je pun. Belum lah nak serius bebetul. Itu pun nak merajuk. Bukan la skang pun. Nak kasik abiskan plat smpai WYY 9999 dulu lah. Huhu (T____T)

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign